Pic Negre d'Envalira i Pic d'Envalira des del Pas

Photo ofPic Negre d'Envalira i Pic d'Envalira des del Pas Photo ofPic Negre d'Envalira i Pic d'Envalira des del Pas Photo ofPic Negre d'Envalira i Pic d'Envalira des del Pas

December 8, 2019
December 2019

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

- Pic Negre d'Envalira (2816m) 💯cims
- Pic d'Envalira (2823m)

Aproximació: No cal sortir del revol del Costa Rodona, si ho fas, acabes amb pujada, que tampoc és res, però a tenir en compte ;). També pots sortir de qualsevol punt del Pas, depèn de si trobes lloc on aparcar... que quasi tot seria zona blava.

Sortim de pistes amb neu trepitjada que facilita el pas, enfilem cap el Coll dels Isards. Encarem la cresteta que puja més directe cap als cims. Aquí ja sí, ha calgut treure raquetes i posar grampons. No hi ha tanta neu i hem d'anar progressant entre rocs amb compte de que hagi prou neu i prou compactada per no ficar els peus entre les escletges. També ha calgut grimpar una mica i ajudar-se de piolet en algun moment, però res complicat.

Sortint de la cresteta arribem al pla que ja ens acompanya fins als cims. Molta neu i vistes magnífiques! ...els cims queden a un pim pam i amb el solet que cau avui, lloc ideal per fer un mos. Fem cims i cap avall.