Photo ofPIC DELS PESSONS O DEL GARGANTILLAR: Grau Roig-Collada dels Pessons-Pic dels Pessons o del Gargantillar-Canal dels Isards Photo ofPIC DELS PESSONS O DEL GARGANTILLAR: Grau Roig-Collada dels Pessons-Pic dels Pessons o del Gargantillar-Canal dels Isards Photo ofPIC DELS PESSONS O DEL GARGANTILLAR: Grau Roig-Collada dels Pessons-Pic dels Pessons o del Gargantillar-Canal dels Isards

March 19, 2019
March 2019

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

La capçalera de la vall dels Pessons, vista des del cim homònim o del Gargantillar, és una autèntica delícia d'estanys i vistes de cine

POTS VEURE L'ÀLBUM COMPLET DE FOTOS DE LA RUTA AL GOOGLE FOTOS .

Ruta que ascendeix al pic dels Pessons o del Gargantillar per la collada dels Pessons i retorna baixant per la canal dels Isards.

La capçalera de la vall dels Pessons és el circ glacial granític amb el conjunt lacustre més gran d'Andorra. La vall és d'una extrema bellesa i molt amena de fer. Travessarem una gran quantitat d'estanys, en aquesta època de l'any tots innivats i glaçats, però això no resta ni un gram la bellesa de la ruta.

Fem la ruta de forma integral amb raquetes excepte la part més elevada d'aquesta. A l'arribar als peus de la forta pujada a la collada dels Pessons és millor posar-se els grampons i treure el piolet. Segons l'estat de la neu s'haurà d'anar amb compte ja que la pujada és un bon tirapits amb un pendent força pronunciat.

Un cop dalt de la collada ja només ens queda una breu passejada amb vistes increïbles a banda i banda fins al cim.

Des del cim, i un cop gaudides les panoràmiques de 360º, que abasten des dels cims més alts de la Cerdanya (Tossa Plana, Pic de la Colilla, etc), la vall del Madriu i els seus estanys de capçalera i tota la vall dels Pessons, baixem cap a llevant fins a trobar la canal dels Isards. Aquí tornem a treure el piolet que ens serà d'ajuda, tot i que trobem que és menys pronunciada i més senzilla que el pendent de la collada dels Isards.

Un cop baixada la canal ja només ens quedarà una preciosa raquetada, per la banda més llevantina de la vall, fins a l'estació de Grau Roig, punt de sortida i arribada de la ruta.

CANAL DELS ISARDS

PictographLake Altitude 8,126 ft

ESTANY SENSE NOM

GRAU ROIG

Photo ofPIC DELS PESSONS O DEL GARGANTILLAR Photo ofPIC DELS PESSONS O DEL GARGANTILLAR Photo ofPIC DELS PESSONS O DEL GARGANTILLAR