pic dels moros

one day
March 6, 2011
March 2011

near Font-Romeu-Odeillo-Via, Languedoc-Roussillon (France)

Aprofitem que aquest diumenge fa bon temps per fer una passejada amb raquetes per l'estació de Font Romeu, a la Cerdanya francesa. Sortim de l’aparcament del sector de la Calma (2040 m) per anar travessant l'extens altiplà del mateix nom. Seguint el PR-46 ( 5’ )travessem un petit bosc direcció al cim de la Calme (35’), on el PR pràcticament segueix recta fins arribar, després d'una suau pujada, al Pic dels Moros ( 1h.35’, 2137 m), situat a l'extrem sud d'aquest altiplà. Des del cim gaudim d'una extensa panoràmica: a la banda sud, la plana cerdana i tota la cadena de muntanyes compreses entre el Canigó i el Cadí, amb el Cambradase, el Puigmal, la Tosa d'Alp i el Moixeró, entre d'altres; a la banda nord, cims com el Puigpedrós, el Carlit i el Puig Peric. Retornem per la opció més fàcil, la pista de fons balisada, que sense deixar-la ens torna al punt de partida (1h.45’), gaudint a cada pas del paisatge. Una excursió digna d'emmarcar.