Photo of(Pic de Quartiules 2.226 m) Les Planes de Son-Refugi Pla de la Font-Pic Quartiules-Les Planes de Son Photo of(Pic de Quartiules 2.226 m) Les Planes de Son-Refugi Pla de la Font-Pic Quartiules-Les Planes de Son Photo of(Pic de Quartiules 2.226 m) Les Planes de Son-Refugi Pla de la Font-Pic Quartiules-Les Planes de Son

1936
January 25, 2020
January 2020

near Son, Catalunya (España)

Des d'aquest impronunciable cim s'ofereixen unes panoràmiques increïbles de la zona de la Vall d'Espot, Cadí, Encantats, Pica d'Estats, Pic de l'Orri.. i, Espot als seus peus. En època de molta neu, és un recorregut molt recomanable perquè no és una zona d'allaus

Punt d'accés: Sortida des de Lleida, C-13, direcció Tremp-Pobla de Segur. Travessem la Pobla de Segur i prenem la N-260, en direcció Sort . Continuem per la C-13, direcció Esterri d'Àneu. A l'altura de València d'Àneu, prenem el desviament que porta a Son, des d'on, uns metres després de passar l'església, seguim per un desviament que puja a la dreta i després d'un parell de corbes, accedim al centre de Natura de les Planes de Son.

Itinerari:
La ruta s'inicia a l'aparcament del centre de Natura de les Planes de Son, on hi ha la indicació del Refugi del Pla de la Font. Nosaltres sortim per la dreta del rètol i passem per davant del Centre de Natura. La riera del Tinter ens queda a la nostra esquerra, passem per un lloc amb poca vegetació, ens dirigim cap als Prats de Piero, ens acostem a una zona de bosc. Entrem a la vall, ens atansem a la riera del Tinter, observem que hi ha un pont que travessa el rierol que ve de Son, el qual, seguirem fins el refugi de la Font.

A partir d'aquí, seguirem les marques grogues que ens portaran fins el refugi, resseguim el riu i ens enfilem fins a trobar un planell. Passem aquest planell i continuem pujant en direcció al Refugi del Pla de la Font. Arribem al Refugi; el qual, resta tancat, només trobem oberta una petita estança.
Passem el refugi, trobem varies indicacions, ens dirigim cap al Mirador de Foguéruix que puja per la coma que forma el Pla de la Font. Arribem al coll, no anem al mirador perquè el farem a la baixada.

Deixem el coll a la nostra dreta i ens endinsem per l'interior del bosc, anem pujant fent zig-zags per superar el fort desnivell i la gran quantitat de neu que hem trobat. La pujada ha estat molt feixuga perquè en alguns trams la neu ens arribava a la cintura. Superada aquesta dificultat, arribem dalt de la carena, la qual, cal seguir-la, cosa que se'ns fa molt pesada, a causa de l'esforç que hem tingut que fer per arribar-hi. El tram de carena fins al cim, se'ns ha fet molt pesat. Ara bé, aquest cansament ens desapareix al veure les meravelloses vistes que se'ns ofereixen, malgrat que el dia estigui una mica emboirat, Serra del Cadí, els Encantats, pistes d'esquí d'Espot, Pica d'Estats, Meracorba, Puig Pedrós, i, Espot als nostres peus.

A causa de la gran quantitat de neu, desfem el camí pel mateix lloc per on hem pujat, prenem direcció al coll per anar a veure el Mirador de Foguéruix, des del qual, podem observar alguns dels cims que figuren indexats a la taula d'orientació, i, una bonica panoràmica dels Encantats.

Fetes les corresponents fotografies de l'entorn, reprenem la marxa en direcció al Refugi, un cop hi arribem, recuperem forces, fem un mos i reprenem la marxa, seguint l'itinerari que hem fet a l'anada, excepte el tram del torrent fins al centre de Natura, el qual, variem per fer una baixada diferent a la de la pujada.