Pic de Pilas des de Torrent d'Escorriols (inici pista Pic Escobedo)

Photo ofPic de Pilas des de Torrent d'Escorriols (inici pista Pic Escobedo) Photo ofPic de Pilas des de Torrent d'Escorriols (inici pista Pic Escobedo) Photo ofPic de Pilas des de Torrent d'Escorriols (inici pista Pic Escobedo)

April 5, 2015
April 2015

near Servi, Catalunya (España)

nota es un pic que per distancia i desnivell sembla molt facil pero de veritat que es necesita una paciencia total donçs el veus sempre a tocar pero mai i acabs d'arribar, les vistes son sempre sensacionals s totes bandes i amb un dia bo, val la pena patir per disfrutar
es el meu segon intent ja que en el seu sia el mal temps ens va fer enrera just al cim del Pic de Sarredo
gracies als meus amics Manel Cajide i Montse Gutierrez per les seves dues companyies en el intent fallit i assolit del cim

sortim del Torrent d'Escorriols a la pista que va de Cerbi al Escobedo
es avans d'arribar a Cerbi a la dreta posa (Mont-roig La Gola)
deixem el trencall de La Gola i anem Sant Beado SerraMitjana
tornem anar a l'esquerra pasem un pont de construccio i de nou Cerbi
pero per la part de demunt del pobla i ara atents a la dreta poc visible
surt una pista d¡un tencat filat poc evident al principi pero si despres
es en mal estat i necesiteu preferiblement 4x4 i fins torrent esquerra
es pot atravessar la riera al estiu si no porta aigua i anar fins dalt.. ull
nosaltres deixem el cotxe avans de la riera i anem a peu... raquetes
fem tota la pista fins veure les antenes del Pic escobedo, no hi anem
a la darrera curba ja anem de front per bosc i busquem carena
fem un primer turo que es el Cap del Calbar moderat i ref un filat
ara ens toca un troç menys costerut que es el Planell de La Serra
i ara mes dret fins arribar a un altre turo que es el Cap de Travessa
mes turons per carena, buscant la millor traça posible entre vegetacio
i fins arribar a una gran esplanada que es el Coll de Cerbi
ara toca lo pitxor una pala inacabable per la seva pendent
i que ens du fins el Pic de Sarredo on ja veiem lo que ens queda
i encara que sembli alla mateix, res de res, turos i mes turons
fins la darrera pala final del Cim del Pic de Pilas

i desfem el mateix cami fent algunes draseres a la baixada quen el corriol de la pistra inferior es ben visible i factible