Pic de Montmalús amb raquetes

January 24, 2016
January 2016

•   4.7 1 review

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Sortim des del pàrquing Cubil de l'estació andorrana de Grand Valira - Grau Roig, el nostre objectiu és el pic de Montmalús (2781 metres), accessible per la seva cara nord.

Tant en alguns trams de pujada com de baixada haurem de caminar durant algunes estones pels dominis esquiables de l'estació, caldrà doncs arrambar-nos bé per no molestar els esquiadors. Un cop passem per la cafeteria que hi ha al costat de l'estany Primer ens desviem cap al camí GR7, que haurem d'abandonar al cap de poca estona per tal de fer camí cap al circ dels Colells, des d'on ens espera una pujada constant, exigent i plena de neu. Per sort, tot i ser una zona obaga la neu era totalment pols fet que ens fa més fácil el camí amb les raquetes.

Un cop arribem a la collada de Montmalús, tenim el Pic de Montmalús a la dreta. No sembla que hi hagi glaç ni que la neu estigui encrostada però tot i això ens calcem els grampons per fer la pujada final amb seguretat. La pujada final no és tècnica ni complicada, simplement cal parar atenció en alguns trossos on la gran quantitat de neu fa que calgui passar per alguns trossos amb molta inclinació lateral, els grampons hi ajuden molt!

Les vistes des del cim són magnífiques, el pirineu andorrà i el port d'Envalira cap al nord i l'estany de Montmalús i la carena catalana de la Cerdanya al sud.

La tornada és cómoda i senzilla, el fet de tenir l'estació d'esquí com a referència visual ens ajuda a orientar-nos.

Sortida molt recomanable si voleu gaudir d'una bona matinal de raquetes de neu o esquís de muntanya.

Tot i ser una excursió assequible, la qualifico de moderada perquè el tram de pujada al coll de Montmalús ens farà bufar en més d'una ocasió.