Pic de Maià - Pic d'Ortafà I - Port d'Envalira. Pas de la Casa - Andorra.

Photo ofPic de Maià - Pic d'Ortafà I - Port d'Envalira. Pas de la Casa - Andorra. Photo ofPic de Maià - Pic d'Ortafà I - Port d'Envalira. Pas de la Casa - Andorra. Photo ofPic de Maià - Pic d'Ortafà I - Port d'Envalira. Pas de la Casa - Andorra.

February 18, 2022
February 2022

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Fàcil i espectacular ruta per fer amb raquetes, amb unes vistes espectaculars, en la que farem dos cims.

Ruta ideal per iniciació amb raquetes.

APROXIMACIÓ: Des d'Andorra seguim la carretera de França cap el Pas de la Casa.
Al arribar al Port d'Envalira, aparquem just al costat de la benzinera o del restaurant.

DIFICULTAT TÈCNCA: Ruta fàcil i sense cap complicació. ideal per començar amb raquetes.
Molt important tenir en compte les previsions dels temps. En cas de boira o neu, pot ser difícil orientar-se.
Tenir en compte que és un lloc on sol fer vent.

RUTA: Sortim del mateix Port direcció nord, seguint la pista que a l'estiu es pot pujar amb tot terreny.

Normalment el camí està xafat del pas de la gent i de les motos de neu i és molt fàcil de seguir.

Tot i que és un lloc on hi ha motos de neu de lloguer no molesten doncs solen seguir altres rutes.

Arribem al cim del Pic de Maià dominant per la gran antena, on trobem un cartell informatiu de fusta.

Seguim endavant en lleugera baixada cap al Pic d'Ortafà.

Passem el Coll d'Ortafa i comencem a pujar cap el cim separats de la carena i de les cornises de neu que es puguin formar.

Arribats al cim tenim l'opció de seguir un tram més o tornar enrere pel mateix camí que hem fet de pujada.

Un cop som al Pic de Maià, podem baixar pel dret o si volem fer el camí mes suau, tornem per la pista seguint el camí de pujada.

Aparcament - Port d'envalira.