Pic de Maia, Ortafa i cap del Port Andorra amb raquetes

Photo ofPic de Maia, Ortafa i cap del Port Andorra amb raquetes Photo ofPic de Maia, Ortafa i cap del Port Andorra amb raquetes Photo ofPic de Maia, Ortafa i cap del Port Andorra amb raquetes

February 22, 2016
February 2016

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Completa, Exigent i preciosa ruta que ens portara desde el port de d' Envalira fins la cap del port pasan pels cims de Maia i Ortafa desde el coll d'envalira

Aquesta ruta es força llarga, pero es pot regular la llargada, segons les capacitat de cadascun. Quant en tens prou gires i au....

La ruta normal va fins a la Punta d' Ortafa, pero l'hem allargat fins al Cap del Port, Uns 5 km mes entre anar i tornar .... per qui tingui ganes o cames .

Es tracta de una ruta força segura tan en precipicis , com per risc d' allaus, si sabem tenir cura de les nombroses cornises que es formen a la vesant est ... si no t'hi atanses no ha de passar re.

Pel tema de allaus no es precisament una zona exposada, ja que es tracta de un llom de muntanya força ample, el que fara que puguem disfrutar tota la temporada de forma molt segura. Sols Compte de las cornises .

La ruta es molt evident , pero llarga i amb desnivell acumulat de mes de 600 m. Es una ruta trenca cames, pases molta estona amunt i avall , per després tornar amunt i avall ... Reguleu-la segons les cames i Horari.

NOTA part de la ruta es frecuentada per motos de Neu ojo si aneu amb Gos ... Ruta segura per gossos pero cal recordar que son molts km i cal prepara les potes del gos de forma adecuada o be amb uns peucs ...

Geografia

El port d'Envalira uneix el Pas de la Casa, a l’Est, únic territori d’Andorra de vessant atlàntic, amb la resta del país, a l’oest, de vessant mediterrani. Al seu peu hi ha les instal•lacions de frontera amb l’Estat Francès, al municipi català de Porta, a la comarca de l’Alta Cerdanya.

Les aigües del vessant atlàntic van a la conca del riu Arieja i les del mediterrani, a la Valira.

Comunicacions
La carretera que passa pel port és l’andorrana CG-2, que es converteix en la N22 francesa. És l’única connexió entre ambdós estats. Suporta una gran densitat de trànsit i el port és obert pràcticament tot l’any. De fet, es tracta del port europeu més alt obert tot l’any.

L’any 2002 va entrar en funcionament el túnel de pagament del mateix nom que, des de la cota 2.000, salva la part més complicada del port. El túnel té una llargada de 2.860 m i és totalment en territori andorrà.

2608 m avant Pic d'Ortafà

2749 m

C-G-2

Cim 1 2464 m

petit cim que trobem sols començar

Collet D´Ortafà

Cornises

Cornises que cal vigilar

Cornises 1

2600 m altura

Ull amb les cornises

Esplanada

Inacabable i amb vent pitjor

PictographMountain hut Altitude 7,895 ft

Refugi de Siscaro

• Photo of Roger Herranz
    Roger Herranz Jan 29, 2019

Ruta molt maca per fer amb raquetes i molt ben explicada i fàcil de seguir.

• Photo of EscribaSegur Xavi Escriba
    EscribaSegur Xavi Escriba Jan 29, 2019

moltes gracies Roger per comentar estem molt contents que t'agradi

• crisgeas Jan 20, 2022

Quant temps es tarda en fer-la?

• Photo of EscribaSegur Xavi Escriba
    EscribaSegur Xavi Escriba Jan 20, 2022

Hola, depèn de molts factors, tipus de neu, condicions meteo, etc. però 5 hores segur