Photo ofPIC DE L'ESTANYÓ (ANDORRA): Refugi de Sorteny-Estany de l'Estanyó-Roc del Rellotge-Pic de l'Estanyó Photo ofPIC DE L'ESTANYÓ (ANDORRA): Refugi de Sorteny-Estany de l'Estanyó-Roc del Rellotge-Pic de l'Estanyó Photo ofPIC DE L'ESTANYÓ (ANDORRA): Refugi de Sorteny-Estany de l'Estanyó-Roc del Rellotge-Pic de l'Estanyó

February 14, 2011
February 2011

•   4.7 1 review

near El Serrat, Parròquia d'Ordino (Andorra)

Ascensió feta entre el 12 i el 13 de febrer de 2011, al segon cim més alt d'Andorra (2.915 metres). Un cim de gran bellesa, amb unes panoràmiques genials sobre els Pirineus andorrans i més enllà, i dotat d'unes condicions que el fan una alta muntanya hivernal totalment recomanable.

És una ruta tècnicament sense massa complicacions i únicament l'ascens per la Serra del Rellotge fins al cim és moderadament exigent per el desnivell que es realitza.

El primer dia únicament vam fer l'aproximació nocturna per la zona del Grau de la Llosa fins al Refugi de Sorteny per a passar-hi la nit. Des d'on es deixa el cotxe a l'hivern fins al refugi hi ha una mitja horeta. A trams es fa per la pista forestal que existeix i a trams fent marrada per sender senyalitzat.

El segon dia vam fer l'ascensió des del refugi fins al Pic de l'Estanyó, tot passant per l'Estanyó i la Serra del Roc del Rellotge.

Aquesta segona jornada, des del refugi al cim i tornada fins als cotxes la vam fer en unes 6 hores, sense encantar-nos, però a un ritme adequat per a gaudir d'una jornada d'alta muntanya hivernal cent per cent.

En aquests dies hi ha neu però no massa. Nosaltres vam sortir de nit i vam fer tota l'ascensió sense que el sol toqués directament la neu de la nostra ruta. Així es podia fer tota sense raquetes i els grampons només podien ser necessaris a l'hora de pujar al capdamunt de la Serra del Rellotge.

De tornada, ja amb el sol al clatell, les raquetes van anar molt bé per a partir de l'Estanyó i fins al Riu de Sorteny.

El tram final de la baixada és improvisant camí per a gaudir, així, d'una bona estona de raquetes sobre neu verge!

PD: A les fotos s'adjunta les dades IBP del track, més reals que les que indica el wikiloc.