Pic de la Torradella-Pic de la Pala Alta-Pic de la vall de Riu (Andorra)

December 31, 2015
December 2015

near Els Plans, Canillo (Andorra)

Sortint dels Plans de Ransol es voreja per un camí dins el bosc el Solà de l'Aldosa fins a arribar a la Vall de Riu. Des d'aquí, en pujada per la Costa del Bony Roig arribarem al collet del mateix nom. A la dreta ens quedarà el Pic de la Torradella de 2543 que és el que farem primer. Després, tot seguint la carena en direcció nord assolirem diferents cotes (2574 la mes alta) i baixarem fins al Collet de la Comarqueta d'Incles des d'on començarem la pujada al cim del Pic de la Pala Alta de 2681 m. Abans de baixar per la Collada de la Coma encara assolirem un tercer i petit cim: el Pic de la vall de Riu de 2715 m. Des del coll baixarem a buscar el fons de la Vall de Riu passant pel refugi i tornant als Plans de ransol pel mateix itinerari de Pujada.

Itinerari per combinar grampons i raquetes a l'hivern. A l'estiu, cap dificultat remarcable. Atenció al pas final de la cresta del Pic de la Pala Alta (s'ha de passar per uns blocs de pedra, que en algun moment fan pensar en el Pas de Maoma, sense ser tant aeri, és clar!)