Pic de la Mina des del Coll de Pimorent

Photo ofPic de la Mina des del Coll de Pimorent Photo ofPic de la Mina des del Coll de Pimorent Photo ofPic de la Mina des del Coll de Pimorent

March 9, 2024
March 2024

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

El Pic de la Mina és una muntanya de l'Alta Cerdanya, prop d'Andorra i Catalunya. És de fàcil accés des del Coll de Pimorent, encara que també és accessible des del Pas de la Casa per l'aresta nord, molt més esmolada.
La nostra intenció era seguir cap el pic de la Font Negra però la neu caiguda els primers dies de març feia la progressió molt lenta. Tant amb raquetes com amb grampons, fora de les pistes de l'estació d'esquí, t'enfonsaves fins al genoll.
Sortint del coll podem seguir cap a l'est per la zona d'activitats de neu lliures, paral·lels a la pista verda que puja fins al remuntador de la Mina, evitant molestar als esquiadors.
A l'arribar a la cabana de la Mina, girem cap al sud-est, travessem un parell de pistes i el remuntador, i ens dirigim cap el fons de la vall. Podríem pujar paral·lels a la pista de la Mina fins al cap del remuntador de la Mina i seguir pel llom fins al cim. Es la ruta més clàssica. Decidim seguir cap al sud i girar cap a l'est per pujar per una pala dreta que ens mena al llom de la muntanya, més amunt del cap del remuntador. Segons el planell de les pistes, correspon a una pista negra anomenada Martin Bonis. Nosaltres pugem amb molt esforç per un costat evitant alguns esquiadors que intenten baixar per la pala amb més o menys traça. Una vegada al llom ja seguim la ruta clàssica fins al cim del Pic de la Mina.
La baixada la fem seguint el llom fins al cap del remuntador i baixem paral·lels a la pista de la Mina fins a trobar el camí de pujada.
Tècnicament no ofereix cap dificultat. Només cal tenir present que, segons l'estat de la neu, es fa imprescindible l'ús de les raquetes.

IBP: 92

Ruta circular des del Coll de Pimorent passant per:
- Cabana de la Mina (2.7 km)
- Pic de la Mina (5.2 km)