PIC DE LA BASSERA (pel Coll de la Botella)

Photo ofPIC DE LA BASSERA (pel Coll de la Botella) Photo ofPIC DE LA BASSERA (pel Coll de la Botella) Photo ofPIC DE LA BASSERA (pel Coll de la Botella)

January 24, 2016
January 2016

•   3.7 1 review

near Pal, La Massana (Andorra)

Pic interessant per iniciar la temporada, i que amb un bon estat de la neu pot ser adequat com a sortida d'iniciació. Prenent com punt de sortida l'accessible Coll de la Botella, ens caldrà inicialment perdre uns dos-cents metres de desnivell fins las Bordes de Setúria. En el nostre cas en què les condicions d'innivació no eren òptimes i els lloms i carenes estaven molt ventats, vàrem fer l'ascensió pels amplis camps de neu del fons de la vall, que inicialment en direcció al Port de Cabús ens fan guanyar desnivell. Arribem al fons de l'olla que formen els pics de la Bassera i Setúria on un pendent mès accentuat en permet guanyar la carena. Per arribar al cim del Bassera ens cal remuntar l'àmplia carena que en condicions normals no presenta cap dificultat.

Donat el poc gruix de neu a la muntanya i amb la finalitat de fer un itinerari més variat, la tornada la fem baixant per la carena fins al Port de Cabús passant pel Pic de Setúria, d'aquí només ens caldrà resseguir l'horitzontal però llarga carretera fins a l'aparcament.

Aquest itinerari de tornada per la carretera és totalment desaconsellat amb condicions normals d'innivació, donat el gran perill d'allaus i l'accentuat pendent de la muntanya.