Pic de Font Negra des del Coll de Puimorent

Photo ofPic de Font Negra des del Coll de Puimorent Photo ofPic de Font Negra des del Coll de Puimorent Photo ofPic de Font Negra des del Coll de Puimorent

March 12, 2024
March 2024

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Tornem al pic de la Font Negra on ja hi havíem anat el 2016 (Port de Puymorens-Pic de la Fontnegra-Pic de la Mina). Hem seguit quasi el mateix camí però amb unes condicions de neu molt diferents ja que la neu era molt tova i les raquetes s'enfonsaven fins al genoll. La progressió ha estat molt lenta.

La ruta surt de l'aparcament del coll de Puimorent cap a la zona d'activitats de neu lliures, paral·lels a la pista verda que puja fins al remuntador de la Mina, evitant molestar als esquiadors. A l'arribar a la cabana de la Mina, girem cap al sud-est, travessem un parell de pistes i el remuntador, i ens dirigim cap el fons de la vall. El camí de l'estiu passa per sota del pic de la Mina cap a l'estany de Vinyoles. Decidim seguir el camí que porta a la pala de pujada al pic de la Font Freda i continuar al fons de la vall fins a la base del coll de l'Orri de la Vinyola. Pugem per l'esquerra i, una vegada al coll, seguim cap a la base de la piràmide que permet l'accés al cim de la Font Negra. Una darrera pala molt dreta però que no ofereix gaire dificultat.

Des del cim desfarem el camí fins al coll de l'Orri de la Vinyola. Seguim a l'esquerra cap al Pic de la Mina per la cresta però, a l'altura de l'estany de la Vinyola, baixem cap el fons de la vall i seguim el llarg camí de tornada fins a l'aparcament al coll de Pimorent.

Tècnicament la ruta no ofereix cap dificultat. Cal, però, tenir en compte que és una ruta llarga i amb un bon desnivell. A més, segons la meteorologia i la neu cal anar ben equipats. Encara que no els vam fer servir només que a la baixada de la piràmide de la Font Negra, és convenient portar grampons i piolet.

IBP: 118

Sortida/Arribada

Aparcament

Coll de Puimorent

PictographMountain hut Altitude 7,047 ft

Cabana de la Mina

Riu de l'Estorredor

Rec de l'Orri

Coll de l'Orri de la Vinyola