Pic de Casamanya des del Coll d'Ordino

Photo ofPic de Casamanya des del Coll d'Ordino Photo ofPic de Casamanya des del Coll d'Ordino Photo ofPic de Casamanya des del Coll d'Ordino

January 30, 2018
January 2018

near Meritxell, Canillo (Andorra)

Excursió sense dificultat però que puja de forma sostinguda uns 700 m de desnivell fins el cim del Casamanya Sud, a 2.739m. Ideal per iniciar-se a l'alta muntanya, tant a l'estiu com a l'hivern amb bon temps. Segons l'estat de la neu, caldrà dur raquetes de muntanya i/o grampons. El itinerari no té pèrdua, el camí està fressat i ben senyalitzat amb marques grogues. En tot moment cal seguir direcció nord, resseguint la carena. Des del cim, es pot anar fins el Casamanya Nord, passant pel del Mig, fent atenció del precipici a mà esquerra. La baixada es pot fer pel mateix camí de pujada o des del coll abans del pic del Mig, seguint la llera del riu. El Casamanya, per estar situat al bell mig del país, és l'atalaia d'Andorra amb vistes panoràmiques de tots els cims i circs andorrans: Comapedrosa, Arinsal, Arcalís, L'Estanyó, Pessons, etc.
Temps total, amb parades incloses.