Pic de Casamanya

November 22, 2019
November 2019

near Prats, Canillo (Andorra)

Ascensió al Pic de Casamanya des del Km 7.8 de la carretera CS-240/carretera de Montaup. La nostra intenció inicial era fer l'ascensió des del coll d'Ordino però l'accés des d'Ordino estava tallat al Km 3. Aleshores vam accedir per Canillo fins al bosc de l'Assalador ja que no podiem pujar més per obres a la carretera. Convé, doncs, informar-se sobre l'estat de les carreteres abans a la web de mobilitat del Govern d'Andorra (https://www.mobilitat.ad/).
L'ascensió pels Planells de Mereig és una alternativa interessant per accedir a la cresta de la Serra de Casamanya. L'accés al cim es fa per aquesta ondulada cresta amb bones vistes de totes les muntanyes d'Andorra. El track no arriba exactament fins el cim ja que l'estat de la neu no va permetre que tots hi poguéssim arribar. No obstant, només cal seguir la cresta per arribar al cim.
La ruta no té cap dificultat tècnica encara que l'estat de la neu pot fer, com ens va passar a nosaltres, que la progressió sigui molt lenta tant amb raquetes com amb crampons.