Pic de Casamanya

March 12, 2011
March 2011

•   4.7 2 Reviews

near Mosquera, Parròquia d'Encamp (Andorra)

Malgrat la seva modesta alçària, per la seva ubicació, el Pic de Casamanya gaudeix d’una de les millors perspectives de les muntanyes andorranes. Te tres cims, el més alt és el nord i el més baix el del mig.
Una ruta molt habitual i fàcil, és la que us presentem que puja al cim sud des del Coll d’Ordino. Quan el risc d’allaus és alt, el seu recorregut carener ens estalvia ensurts.
Accedim al Port d’Ordino des d’Ordino per la CS340, o des de Canillo per la CS240, amb una distància semblant des de cada punt.
Port d’Ordino (1.980 m). [1] Hi ha força espai per aparcar el vehicles. Emprenem un corriol ben senyalitzat (rètol i punts grocs) en fort pendent i vers el nord, introduint-nos al bosc d’Airola. Aviat el pendent es modera mentre transitem per la pineda sota carena, pel cantó de sol ixent.
Collada de les Vaques (2.104 m, 30’) Abastem la carena que ja no deixarem fins al cim. Poc més amunt, a partir del Cap de l’Astrell (2.163 m) el bosc desapareix totalment. La carena és un llom franc i obert. Anem superant un seguit de contraforts[2] amb llargues pales on el pendent augmenta considerablement fins abastar el cim.
Pic de Casamanya (2.740 m, 3h 10’). Vers gregal (NE) segueix la carena cap als cims del mig i nord. Gaudim d’una vasta perspectiva de 360º que ens permet albirar els principals cims andorrans: De la Pica d’Estats al Pas de la Casa, del Thoumasset al Monturull.
Retornem pel mateix camí esmerçant-hi dues hores.

[1] Els darrers anys durant l’hivern la CS340 i la CS240 acostumen a tenir restriccions de trànsit. Informeu-vos-en al Servei de Mobilitat andorrà.
[2] Amb neu dura o glaçada, grampons aconsellables.

Àlbum d'imatges a https://photos.app.goo.gl/HkFJtZDeorRLUcJf6

Coll d'Ordino

PictographSnowshoe Altitude 6,903 ft

Collada de les Vaques

Pic de Casamanya

• Photo of wilkart
    wilkart Mar 4, 2016

Option for hiking in winter in Andorra

• miquel.marco Jan 2, 2021

Excursió molt recomanable, la hem fet amb els nens, havia nevat molt el dia abans i vàrem trobar neu molt tova i sense traces, xò vàrem seguir el track, no té pèrdua. El Cassamanya és un pic que quan sembla que hi arribes, t'adones que encara falta un altre turó, i així anar fent. Molt bon track!!