Pic Coll Roig Occidental i Pic Coll Roig Oriental

March 16, 2019
March 2019

near les Escaldes, Occitanie (France)

Sortim del pàrquing que hi ha al costat de la Capella de Saint Martin d'En Valls. Aquesta capella es troba havent passat el poble de Augostrine.
El camí ja va cap a punt per darrera de la Capella i amb un sender força dret arribem a la explanada que hi ha a dalt. Allà enllacem amb una pista que ens portarà fins uns dipòsits d'aigua que seran el nostre punt d'inici i final de la circular al cim.
Sortim pel costat esquerra dels dipòsit direcció al Llac de Coll Roig, que ens el trobem completament glaçat.
A partir d'aquest punt ja convé utilitzar grampons perquè el tram que tenim per endevant es troba ple de neu.
La pujada que ens toca per arribar al coll dels dos pics, és moooooolt costeruda i cal agafar cadascú el seu ritme per anar pujant.
Un cop al Coll, decidim fer primer pic Coll Roig Occidental, de 2833 metres d'alçada. A dalt hi esmorzem per agafar forces per tornar al coll i pujar el Coll Roig Oriental 2804 metres. aquest és força més accesible que el primer.
La tornada als dipòsits ho fem per la via directa i per on hi hagi neu, així que grampons avall fins que aquesta s'acabi.
No hem quedat gaire lluny dels dipòsit d'aigua, punt d'inici de la circular. Ha estat una baixada molt ràpida.
Dels dipòsits al la Capella de Saint Martin d'En Valls, l'hem fet pel mateix camí d'anada.
Bona sortida, Bons companys de ruta i un dia esplèndid.
He qualificat l'activitat com a raquetes, perquè no he trobar l'opció grampons.
Salut i muntanya

• Photo of JoanCantimplora
    JoanCantimplora Dec 28, 2022

Bon dia! Amb bones condicions de neu veuries factible fer només el Coll Roig Oriental però amb dues persones que no estan molt habituades a anar amb grampons? Gràcies!!

• Photo of vanscj
    vanscj Dec 28, 2022

Jo crec que si, sempre que hi hagi una bona climatologia i la penya tingui bones condicions fisiques