Pic Alt del Griu, des dels Cortals d'Encamp

Photo ofPic Alt del Griu, des dels Cortals d'Encamp Photo ofPic Alt del Griu, des dels Cortals d'Encamp Photo ofPic Alt del Griu, des dels Cortals d'Encamp

June 14, 2020
February 2020

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

El recorregut és un xic monòton, comença un xic més avall d'on deixem el cotxe, però per la neu no tenim on aparcar i fem una mica més amunt. Baixem fins a la cruïlla on és troba el cartell d'inici i pugem pel Camí de l'Óssa, un recorregut circular que comença i acaba a Encamp, i que permet gaudir de la Vall de Madriu, Patrimoni de la Humanitat. Durant aquest tram molt del camí va per un espès bosc que fa avançar una mica difícil, a estones feixuc. Un cop sortim a terreny obert la pujada es torna forta, seguim el llom que baixa del petit cim que trobem al costat de la Collada d'Entinyola. Per arribar a aquesta collada trobem l'únic punt que, amb neu gelada, hauríem de tenir precaució i fer servir si o si, els crampons i el piolet.

Un cop superada aquesta collada només queda una forta pala per arribar al cim de l'Alt del Griu.

A dalt les vistes són importants, tot i que, uns emprenyadors núvols, no ens van deixar gaudir plenament d'aquestes vistes. Tenim gran part d'Andorra al nostre abast, i una gran part del Pirineu central català.

La tornada, tot i un petit intent de baixar de forma directa per la collada d'Entinyola, però l'estat de la neu ens ho va fer repensar, així que, al final, la fem pel mateix camí de pujada.

Cim fàcil, sense complicacions, que permet fer una matinal rapida a Andorra, per no tenir complicacions amb el transit de sortida, cosa que nosaltres si vam patir, doncs vam trobar una neu molt tova que, tot i anar amb raquetes, va fer que la ruta fos més lenta del que havíem planificat.

Alt Del Griu

Collada D´Entinyola

Deixem el Camí de l'Ossa

Inici flanqueig a la collada d'Entinyola

Inici i final, punt on hem pogut aparcar per la neu

Punt d'inici real, Camí de l'Ossa