Pedró dels Quatre Batlles, Tossa Pelada i l'Estivella

Photo ofPedró dels Quatre Batlles, Tossa Pelada i l'Estivella Photo ofPedró dels Quatre Batlles, Tossa Pelada i l'Estivella Photo ofPedró dels Quatre Batlles, Tossa Pelada i l'Estivella

June 2, 2009
March 2009

near La Coma, Catalunya (España)

Ruta circular molt fàcil i ideal per a iniciar-se amb les raquetes de neu, en la que assolim tres cims (Pedró dels Quatre Batlles, Tossa Pelada i Tossal de l'Estivella) des de l'estació d'esquí del Port de Comte.
La ruta, molt evident, transcorre per pendents i pales suaus i turons arrodonits. Tan solament cal tenir una mica de cura amb la cornisa que sol formar-se a la carena de l'Estivella. D'altra banda fàcilment evitable. I a la baixada per aquesta carena fins al camí de la Font d'Arderic.
L'itinerari comença a l'aparcament de l'Estivella i enfilant-nos vers mestral (NO) per la Costa del Tabac (seguint el telecadira d'Estivella) i una pista de servei de l'estació.
Abans al final del telecadira, abandonem la pista i marxem vers ponent per entremig dels Prats del Duc i de l'Orri fins a l'evident turó del Pedró dels Quatre Batlles.
Des del Pedró, la Tossa queda a prop i evident vers gregal (N.E.). I d'aquesta a l'Estivella, vers sol ixent.
Pel retorn seguim el fil carener del Tossal d'Esvivella vers gregal (N.E.), més aviat decantant-nos a l'esquerra (cantó de Tuixent) fins abastar la pista del Camí de la Font d'Arderic (que podem veure fàcilment des de l'Estivella)

Aparcament de l'Estivella

PictographSnowshoe Altitude 7,218 ft

Final telecadira Estivella

Pedró dels Quatre Batlles

Tossa Pelada

Tossal d'Estivella

PictographSnowshoe Altitude 7,162 ft

Camí de la font d'Arderic

Aparcament de l'Estivella

• Photo of etseiber
    etseiber Feb 4, 2010

Unes preguntes:
    1. És una ruta del 2010? Ho dic per la neu...
    2. El temps total és amb parades?
    3. Em podríes recomanar un lloc on llogar les raquetes per la zona?
    Gràcies i perdona per la quantitat de preguntes!
    etseiber@gmail.com

Toni Planas Feb 4, 2010

La ruta és del 16 de març del 2009. El temps és total (parades incloses). Temps efectiu 3h 25'. Pots veure'n més detalls a la pàgina web (polzant sobre el títol). Desconec si a l'estació del Port de Comte hi ha lloguer de raquetes. Segur que n'hi ha a la de Tuixèn-La Vansa que és un altre punt per on es poden fer rutes semblants (mira't aquest enllaç http://senderisme.planasantich.org)

• Photo of rogerc
    rogerc Feb 7, 2010

Igual ja estic escrivint una mica tard, però igual et serveix d'ajuda. Aquest cap de setmana 6-7/02 he fet aquesta mateixa ruta en sentit contrari i he llogat les raquetes a l'estació d'esquí de port del compte, raquetes + pals (9 euros), així l'aproximació amb cotxe a l'àparcament de l'Estivella és a prop.
    Toni, o sento, però per mi la ruta va ser difícil, suposo per les inclemències del temps que vaig tenir!!.
    Merci per les rutes compartides.
    Roger

Toni Planas Feb 8, 2010

Tant en un sentit com en l'altre a mi em sembla fàcil. Però això és molt subjectiu dons depèn de l'estat físic de cada ú i, sobretot, de l'estat de la neu i els temps. Amb neu nova, si cal obrir traça és més pesat. I amb temperatures altes encara més. Jo la vaig fer amb neu transformada i molt aponsentada, que és la ideal.
    Aquest cap de setmana (com a mínim el dissabte) va haver-hi rufa a tot el Pirineu. Vaig renunciar a una sortida al Cap del Verd per aquest motiu. I des d'Odèn, on vaig anar a caminar, vaig veure que al Port del Comte devia nevar-hi poc o molt. O com a mínim bufava vent fortet...
    Merci per la info sobre el lloguer de raquetes a l'estació del Port del Comte.

• Photo of rogerc
    rogerc Feb 8, 2010

Merci a tu per aquestes rutes!! aniré a fer pròximament la ruta de les Montserratines a veure que tal, té molt bona pinta!
    Roger

Toni Planas Feb 8, 2010

Roger,
    Estic acabant la ressenya de les Montserratines. Quan estigui llesta ja hi posaré l'enllaç des de Wikiloc. Hi ha una variant respecte del track que he penjat que pot escurçar força el camí, sense perdre gràcia paisatgisticament parlant. Nosaltes ens en vàrem donar compte ja quasi en acabar. Ho explicare quan ho tingui clar sobre el mapa.

• Photo of etseiber
    etseiber Feb 15, 2010

Gràcies Toni per aquesta magnífica ruta! La vaig fer el passat dia 7 de febrer: la neu era magnífica i el dia assolejat. tot i que no vam pujar a Estivella, em va semblar una ruta molt bona. Has demostrat un gran domini de la zona en decidir tornar al punt de partida sense fer el recorregut 'intuitiu'i optar per agafar la pista que va per mig del bosc.
    La pots trobar a: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=740157 i al meu blog: www.elguirigall.tk

• Photo of Manuel Manuel Manuel
    Manuel Manuel Manuel Apr 13, 2013

Hola Toni.
    Una ruta muy chula. La hemos realizado el 6/04/2013. Mucha nieve y unos días fantásticos, donde hemos realizado unas fotos muy chulas.
    Saludos

• Photo of LULE
    LULE Apr 2, 2018

Hola Toni, tot just avui he fet aquesta excursió amb raquetes 2/04/18. Malauradament haig de dir que no crec que sigui una excursió "ideal" per iniciar-se amb les raquetes de neu, crec que has de tenir nivell per fer-la, és la meva opinió. Hi ha força desnivell i punts que si trobes neu, com ha sigut el meu cas, són un pel perillosos. Però haig de dir també que les vistes són impressionants.