Montmalús i Pessons - Grau Roig - Andorra.

Photo ofMontmalús i Pessons - Grau Roig - Andorra. Photo ofMontmalús i Pessons - Grau Roig - Andorra. Photo ofMontmalús i Pessons - Grau Roig - Andorra.

December 29, 2021
December 2021

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Ruta amb raquetes per fer el cim del Montmalús des de Grau Roig i passant per l'Estany Primer de Pessons.

APROXIMACIÓ: A Andorra anem fins a l'estació d'esquí de Grau Roig.

DIFICULTAT TÈCNICA: La poso com a moderada, per que tot i que no te massa dificultat, si que cal estar acostumat a fer raquetes fora de circuits marcats i amb tot tipus de neu. Al tram final de pujada a la Collada de Montmalús i al cim, si la neu està gelada, es recomanable portar grampons i piolet.

RUTA: Sortim de la mateixa estació d'esquí, passant entre els remuntadors i anem pujant pel voral de la pista.

Desprès seguirem un tram del circuit de Montmalús i al arribar a l'estany gelat girem a l'esquerra per seguir cap a la Collada de Montmalús.

El camí és el mateix corriol que seguiríem a l'estiu, peró que en funció de les traces existents i l'estat de la neu podem variar una mica.

Arribats al Coll girem a la dreta i arribem al tram una mica més complicat, on si la neu esta gelada podríem necessitar els grampons.

Arribem al cim, amb les espectaculars vistes dels estany de Pessons gelats i l'estany de Montmalús també gelat.

Tornem pel mateix camí fins qu ens desviarem a l'esquerra per anar a l'Estany Primer de Pessons.

A partir d'aquí, seguirem baixant pel costat de les pistes, amb molt de compte amb els esquiadors.

Pistes Grau Roig.

Circuit de Montmalús.

Circuit

Esquerra.

Dreta.

Montmalús.

Estany.

PictographLake Altitude 7,549 ft

Estany Primer de Pessons.