Montmalús

February 17, 2024
February 2024

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Preciosa ruta per fer amb raquetes i de fàcil orientació, doncs, tenim en tot moment com a referent l’estació d’esquí de Grau Roig. Té un desnivell d’uns 700 metres en uns 4 quilòmetres d’ascens continuat.

Sortim des del pàrquing Cubil (2100m) de l’estació andorrana de Grand Valira – Grau Roig, el nostre objectiu és el pic de Montmalús (2.781 metres), accessible per la seva cara nord i possiblement el Pic del Colells (2.746 m)

Tant en alguns trams de pujada com de baixada hem caminat durant algunes estones pels dominis esquiables de l’estació, calia doncs prendre atenció i arrambar-nos bé per no molestar els esquiadors i tenir compte alhora de creuar les pistes.

Primer ens vam endinsar cap al bosc dels Colells, des d’on ens espera una pujada constant, exigent i plena de neu. Per sort, tot i ser una zona obaga, la neu si era pols ens feia més fàcil el camí amb les raquetes.

Un cop hem arribat a la collada de Montmalús, tenim el Pic de Montmalús a la dreta. La pujada final no és tècnica ni complicada, simplement cal parar atenció en alguns trams on la gran quantitat de neu fa que calgui passar per alguns passos amb molta inclinació lateral.

Vam necessitar els grampons, els vam usar per practicar un desnivell curt.

Les vistes des del cim són magnífiques, el pirineu andorrà i el port d’Envalira cap al nord i l’estany de Montmalús i la carena catalana de la Cerdanya al sud.

Baixem al coll on anirem al cim del davant (pic dels Colells- 2.781 m) per tornar a praticar amb els grampons.

La tornada és cómoda i senzilla, el fet de tenir l’estació d’esquí com a referència visual ens ajuda a orientar-nos. I de baixada anirem resseguint la pista vermella de Montmalús que ens durà al lloc d’inici.

Tot i ser una excursió assequible, es considera moderada perquè el tram de pujada al coll de Montmalús ens farà suar en més d’una ocasió. I a l’ascensió al cim hem de tenir cura ja que és una carena on bufa molt el vent, tot i ser curta, d’uns 10-15 minuts està exposada.