Maladeta -des de la Renclusa-

December 11, 2015
December 2015

near es Bòrdes, Catalunya (España)

Sortida de dos dies per pujar al Pic de la Maladeta. El primer dia pujem al refugi de la Renclusa, per sopar i dormir, i el dia següent fem el cim.
Arribem a Benasc al migdia. Com encara tenim temps, aprofitem per visitar el poble i de dinar alguna cosa.
Després de fer un mos al poble de Benasc ens arribem a l'aparcament de Llanos de l'Hospital i raquetejar cap a la Besurta ...
...i després enfilar-nos per les pendents per anar al refu de la Renclusa.A les 19:00 és el sopar!
Ens llevem d'hora, a les 7:00 ja som fora del refugi i les llums començen a despuntar.
De manera tranquila i sense pausa anem remontant la glacera de la Maladeta.
La pujada es llarga i enfilada, i hem de trobar moments per recuperar-nos.
La pendent s'enfila fort i optem per canviar les raquetes pels grampons.
Arribem als peus de la canal d'accés a la cresta de la Maladeta.
Encara que hi han moments de colapse, la canal no és expossada ni complicada.
Ja hem arribad d'alt del cim de la Maladeta.
Abandonem el pic de la Maladeta ...contents i feliços de la gesta aconseguida!
I acabem amb unes birres a l'Hotel de los Llanos.