Les Angles - pla de Mir - llac Aude

Photo ofLes Angles - pla de Mir - llac Aude Photo ofLes Angles - pla de Mir - llac Aude Photo ofLes Angles - pla de Mir - llac Aude

January 4, 2020
January 2020

near Les Angles, Occitanie (France)

Sortim del Pla d'En Mir, estació d'esquí de les Angles per la vora de la pista infantil. Cap problema. La pista d'esquí nordic que va cap el llac d'Aude no funciona, doncs no te neu a la banda solana.
Comencem sense raquetes amb els bastons, sobre plaques de neu gelada i trepitjada. Volem anar al llac d'Aude i pujar al Mont Llaret, en principi seguint el circuit del Tour de Capcir.
Quan arribem a la caba del Pla de Bac no hi ha gens de neu i ens animem a pujar pel bosc per camí fins trobar una pista d'esquí alpi (Chevreuil) que hem de seguir una estona per la vora ( sense raquetes) fins arribar al extrem, d'un telearrosegament.
Sortim del brogit i prenem una pista nordica sense marcar a la nostra esquerra, doncs va en bona direcció, va planejant i pujat amb molt bona vista de la part de darrera de Font-Romeu i del Carlit. La pista no te continuitat i acaba al Rigals de Bigorra, un ampli prat que fa un circ. Unes roques no ens deixen seguir i hauriem de pujar a la carena del Roc D'Aude, Desistim pel fort pendent.

Ens posem les raquetes, reculem una mica i baixem per la nostra dreta pel bosc cap al vall del riu Aude, sense massa dificultat.
Un cop al pla, reprenem direcció oest amunt amb el riu a la nostra esquerra, encara per bosc fins arribar en un ample pla on trobem la traça que puja seguint le Tour du Carlit. Una petita pujada i ja som al llac. (per pujar al Mont Llaret sembla fàcil per la dreta, un altre dia).
Desprès de les fotos al llac gelat fem un mos asseguts en sec sota un arbre.
La tornada la fem seguint la traça marcada, però sense passar la Cabana de Bernadi. Fem drecera per un barranc amb força neu, passem un pla d'aiguamolls buscant el millor pas fins arribar a la pista principal que en poc temps ens torna al Pla de MIr.

Una bonica excursió amb raquetes amb una mica d'aventura, hem fet desivell malgrat que no hem pujat al Mont Llaret