Lac de Rius i Lac Redon des del Refugi Espitau de Vielha

January 10, 2024
January 2024

near Sant-Nicolau dels Pontells, Catalunya (España)

Aquesta ha estat una ruta inacabada per la gran quantitat i qualitat de la neu, però, malgrat aixo, el paisatge nevat ofereix unes imatges fantàstiques del circ de Molières i de la Vall de Conangles, aixì com, de tot el que la vista pot contemplar.

Accés al punt d'inici: Sortida de Lleida fins a Alfarràs (A-14). D'Alfarràs a Viella (N-230) i abans de l'entrada de la Boca Sud del túnel de Viella, punt quilomètric 150, desviar-se Espitau de Vielha.

Itinerari:
El recorregut s'inicia a l'aparcament de l'Espitua de Vielha. Prenem el sender que discórrer per Eth Prat de Casa de la Vall de Conangles, el qual, ens mena cap al Pletiu dera Escaleta, aquest sender es fàcil de seguir perquè és molt evident, està marcat i té moltes fites col·locades. Passat el barranc del Lac Rodon, entrem en una zona arbrada de grans exemplars de faig i avets. Passat aquest bonic bosc i en constant ascensió en dirigim cap a els Marrècs dera Escaletas, un cop superada aquesta sinuosa ascensió ens apropem a la cruïlla, que mena a lac de Rius i a Lac Redon, prenem direcció Lac de Rius pel GR-11.

L'ascensió és molt feixuga i difícil perquè les condicions de la neu no són bones, ja que, les raquetes s'enfonsen molt i la petjada es fa molt dura i feixuga, per això, recorreguts uns cinc-cents metres, ens veiem obligats a abandonar perquè no ens queden forces, per aquest motiu, desfem el camí sense assolir els objectius que teníem previstos.

NOTA: No entenc ben be el que ha passat perquè el mapa de l'itinerari d'aquesta ruta no es correspon amb el recorregut que varem fer perquè no vam realitzar la volta complerta, per tant, no entenc perquè surt aquest recorregut, per tant, NO FEU UTILITZEU AQUEST TRAC.

ARA, SI VOLEU FER AQUEST RECORREGUT PODEU UTILITZAR EL DE LA RUTA NÚM. 167166195.