Kopaonik - Centar - Velika Gobelja - Jaram - Centar

April 12, 2021
April 2021

near Kopaonik, Central Serbia (Serbia)

Od centra, šetnom stazom preko Markovog kamena ka vrhu Velika Gobelja (1934 mnv).
Prvi deo staze, do ispod vrha, vodi kroz borovu šumu i u pitanju je zemljani put, koji predstavlja markiranu šetnu stazu. Ovaj deo je dug oko 4km i uglavnom se spušta. Tokom zime je staza utabana motornim sankama, pa se i tad može ići bez problema. U danima neposredno nakon što padne dobar sneg, može da se uživa i u krpljarenju, samo je potrebno da stignete pre onih sa motornim sankama.

Kad se izađe iz šume, u naredna 4 km kreće malo ozbiljniji uspon, ali i prelep pogled ka planinama u Crnoj Gori i ka Pančićevom vrhu. Ovde je zimi već ozbiljniji sneg i ređe prolaze sanke, tako da je preporuka da za ovu deonicu imate krplje u zimskoj sezoni.

Sam vrh ćete u svakom momentu lako locirati po velikom releju koji se tamo nalazi, tako da mu možete prići sa bilo koje strane. Mi smo u ovom slučaju po snegu tražili opciju koja nije previše strma, ali i da nije previše zaobilazna. Možda takođe postoji put, ali ga mi nismo locirali jer je sve bilo pod snegom.

Ovaj deo između šume i vrha je odličan za pauzu i uživanje, jer je u zavetrini, prelep je pejzaž, a pogled još lepši.

Sa Gobelje smo se ski stazom spustili do Jarma, a odatle putem nazad do centra, još 3km.

Ovo je staza gde su velike šanse da i u jeku skijaške sezone nećete u prvih 8 km sresti nikoga, osim poneke grupe na motornim sankama.