Kopaonik centar - Markov kamen - Kadijvac - Kukavica

January 30, 2023
January 2023

near Kopaonik, Central Serbia (Serbia)

Zimski trek, za lepu i dugu šetnju na krpljama po mirnom delu Kopaonika. Početak i kraj staze je kod Kragujevačkog dečjeg odmarališta. Ide se šumskim putem prema Markovom kamenu i na većini eventualnih račvanja se drži leva strana. Postoje i markacije i znakovi za Kadijevac, koji je sledeća destinacija. Negde posle 2km je izlazak iz šume na prolanak, gde se ide levo. Ceo ovaj potez do Kadijevca se koristi i za ture na motornim sankama, tako da će najverovatnije put da bude solidno utaban.
Na Kadijevcu je ponovo veliki prolanak, sa letnjikovcem i tu imate i česmu sa vodom. Kad prođete pored česme, imate mali mostić za prelazak preko reke i i ide se levo ka asfaltnom putu za Jošaničku banju. Ovaj deo nije nikakva pešačka staza, već improvizacija za prolazak tamo gde je najmanje gusto rastinje, ne morate se držati treka. Bitno je da izađete na put i krenete levo. U blizini je rampa i velika tabla koja označava ulaz u lovište. Tu kreće ozbiljan uspon ka vrhu Kukavica. Najstrmiji deo vodi uz ogradu lovišta, a onda se odvajate desno ka samom vrhu. Dužina treka je 11km u jednom pravcu.