Integral a la Serra del Port del Compte

Photo ofIntegral a la Serra del Port del Compte Photo ofIntegral a la Serra del Port del Compte Photo ofIntegral a la Serra del Port del Compte

June 6, 2018
April 2018

near Port del Comte, Catalunya (España)

La ruta escollida es la que puja a tots els cims de la Serra, ja que hi vaig, que sigui de manera ben completa. Es una ruta molt fàcil, sense cap complicació tècnica, ideal per fer amb raquetes.Surt del pàrquing de La Estivella, tot i que, per culpa d'estar l'estació tancada, i de la forta nevada caigudafa tres dies, no podré arribar a La Estivella i hauré de sortir del pàrquing anterior, el del Sucre, que farà afegir distancia a la ruta, però no dificultat.

Un cop a La Estivella, agafo per l'esquerra del pàrquing i, quan porto pocs metres, vaig cap a l'esquerra, seguint un petit barranc que puja cap al Coll de Tancalaporta i el Portell del Llop, també podria pujar un xic més i agafar un camí, una mica més ample, que es per on van els que fan Skimo, poc més amunt tots dos camins s'uneixen.

Un cop a l'amplie coll de Tancalaporta vaig girant cap a la dreta per encarar la pujada més forta del dia cap al Portell del Llop, i que també m'ha de deixar al cim del Vulturó, un cim amb un gran panorama cap a l'est, on destaquen el Pedraforca, la Serra del Verd i la d'Ensija.

D'aquest cim baixo un xic, i fent una diagonal cap el sud-oest, arribar al cim de La Gespeguera, des d'on gaudim d'un panorama espectacular capel Pirineu central, tenim davant nostre des de les muntanyes d'Andorra fins al cim del Turbon.

Ara ja només es tracta d'anar pujant els suaus cims que coronant aquesta Serra, el Puig de les Morreres, per on passo sense aturar-me, el Pedró dels 4 Batlles, punt culminant de la Serra, i on podem trobar una taula d'orientació on podrem veure els noms dels cims que ens envolten, la Tossa Rodona i La Estivella.

D'aquest últim cim torno uns metres al darrere, i baixo per on són els remuntadors, quan porto una mica baixat veig que m'he sortit de la ruta que marcava el GPS, però com veig que segueixo dins la direcció correcta continuo baixant i, al cap de poc temps, recupero el track, que ja no deixo fins a arribar al punt de sortida del pàrquing del Sucre.