Hivernal Pont de Réssec Cabana de Rius Refugi de la Restanca Montardo

Photo ofHivernal Pont de Réssec Cabana de Rius Refugi de la Restanca Montardo Photo ofHivernal Pont de Réssec Cabana de Rius Refugi de la Restanca Montardo Photo ofHivernal Pont de Réssec Cabana de Rius Refugi de la Restanca Montardo

11 mi
April 17, 2017
April 2017

near Artiés, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb Francisco
Temps en moviment: 8 hores 25 minuts
Per arribar a la zona d'aparcament: des d'Arties cal travessar el riu Garona, pel pont que passa per la vora de la central elèctrica d'Arties. Continuem rectes fins al Pont de Valarties. La pista asfaltada finalitza a l'aparcament que trobarem a 200 metres del Pònt deth Ressèc, a uns 5 km d'Arties. A partir d'aquí només està permès pujar als vehicles autoritzats.
Comencem a caminar per la pista, ara ja de terra, trobarem a la nostra esquerra la cruïlla que ens portaria cap a Colomèrs i Montcasau. Nosaltres continuem fins que arribem al pontet de Rius i la cabana de Rius.
Aquí s'acaba la pista forestal, cap a l'esquerra comença el sender cap al Montardo i la Restanca. Seguim les marques del sender GR11 cap al refugi i el llac de la Restanca.
La primera part, si ha nevat recentment, pot ser difícil de trobar el corriol, però ens endinsem al bosc sempre amb orientació cap a la nostra dreta (sud/sud-oest) fins que les llaçades del camí d'estiu comencen a fer-se evidents.
Arribats als 1900 metres d'altitud ens veurem obligats a flanquejar el pendent, perquè les llaçades ja no són tan evidents.
Així haurem d'anar guanyant altura fins que veiem les instal·lacions de la pressa i del refugi de la Restanca, on arribarem caminant per la passarel·la metàl·lica que hi ha a sobre del mur de contenció.
Des del refugi de la Restanca anem a buscar cap al sud la coma de l'Estany de Cap de Port.
Amb la neu podem guanyar metres molt ràpidament pel centre de la coma, remuntant fins al coll que ens porta a l'Estany de Cap de Port.
Cal anar amb compte a l'hora de travessar a sobre del gel, és més segur seguir les marques del GR11 per l'esquerra fins a travessar el llac.
D'aquí fins al Coll d'Oelhacrestada avancem més segurs pel centre de la vall, ja que sense les roques de l'estiu es pot seguir la línia recta amb facilitat.
Per creuar el coll ho podem fer flanquejant per la part esquerra o passant entre uns immensos blocs de roca que haurem d'anar creuant amb postures una mica complicades per evitar prendre mal.
Arribats al coll les vistes són espectacular amb la majestuositat de la Punta Alta de Comalesbienes sobre l'estany de les Monges glaçat al nostre davant.
Girem 90º cap a la nostra esquerra i continuem pujant vorejant el Montardo Petit fins al Coll del Montardo.
És molt més segur fer servir els grampons i el piolet per pujar la pala final del Montardo seguint la carena per la part esquerra.
A la part final de l'ascensió, trobarem un seguit de roques a la part dreta que ens poden ajudar a progressar.
Les vistes des del cim són espectaculars en qualsevol direcció.