Gosol Santa Margarita Cap del Verd (100 cims)

Photo ofGosol Santa Margarita Cap del Verd (100 cims) Photo ofGosol Santa Margarita Cap del Verd (100 cims) Photo ofGosol Santa Margarita Cap del Verd (100 cims)

April 14, 2019
April 2019

near Gósol, Catalunya (España)

El Cap del Verd es un 100 cim situat a a la vall de Saldes, al sud-oest del Pedraforca. Fa límit de tres comarques, Alt Urgell, Solsonès i Berguedà. La serra del Verd, a diferencia del Port de Comte que li queda a ponent, es poc coneguda.
Anem fins a Gósol des de Saldes i en la rotonda de la entrada agafem la darrera sortida. Deixem la carretera cap el Càmping i per la pista de la dreta anem voltant les runes del Castell de Gósol fins que aparquem en el sender que porta a la ermita de santa Margarida.
Aquí es tot ben sec, carreguem les raquetes i enfilem el GR-150. Aviat som a la ermita, mot ben restaurada, el camí segueix pel darrera i va travessant la pista que porta de Gósol a Tuixén. Comencem a trobar neu al arribar al Coll de Mola. Aquí la pista ampla baixa cap a Tuixén.
Ens posem les raquetes. Primer seguim més pla per pista forestal (petita marrada del track; hauríem seguit fins Portell de l’Os i també Pla de la Font)
Reculem, doncs avui seguim un track que ens enfila al recte cap a la carena pel bosc amb neu verge, molt bonic. Segons el mapa de l’Alpina passem per la pleta de les Vaques i la collada dels Ginebrons fins arribar al Pla de la Font.
Fa un dia clar de primavera i ja tenim molt bones vistes del Cadí i de la enforcadura occidental del Pedraforca. Es evident per on hem de pujar, sembla fàcil, pujada forta per Cavallets i cap ala dreta pel Plat Nabirol.
Arribem a l’extens pla del Cap del Verd, un pessebre ens ho indica. Fantàstiques vistes en totes direccions. A ponent, el port del Comte, anem girant cap el nord, el Pirineu, el Cadí, Pedraforca i extrem cap el Puigmal.
Anem al mirador de l’extrem Sud del pla, sota nostre, l’embassament de la Llosa del Cavall, vora Sant Llorenç de Morunys. A la dreta Port del Comte.
Fem un mos i baixem fàcilment pel pendent nevat al coll dels Belitres. Avall FORT pel Torrent Fosc, sort que la neu es ben tova. En 1 Km es fan uns 400 de desnivell.
Arribem a la resclosa on trobem una pista planera, que va perdent la neu, i que ens porta sense cap dificultat al punt inicial, passant per sota la ermita de Santa Margarita.
Una excursió de primavera amb raquetes molt bonica, però si la neu es dura aconsello NO BAIXAR pel coll de Belitres pel fort pendent.

01 Aparcament

13-ABR-19 10:35:53AM Inici del sender cap a la ermita de Santa Margarida. Si voleu podeu anar una mica més endavant i fins i tot pujar a deixar auto (que sigui alt) a la Ermita ( petit aparcament)

02 Ermita santa Margarita

13-ABR-19 11:01:19AM

03 Coll de Mola

13-ABR-19 11:55:00AM A l'estiu fàcil arribar amb 4 x 4

05 Cap del Verd

13-ABR-19 3:27:13PM Un dels "100 cims" de la FEEC

05 Pla de la Font

13-ABR-19 1:46:09PM támbé 'hi pot arribar des el Portell de l'Os. Nosaltres varem anar carenant quasi al recte.