Gallina pelada desde el Llac Tomí

1917
March 20, 2017
March 2017

near Vallcebre, Catalunya (España)

Ascens a la Gallina Pelada per la Font Freda, seguint el torrent de la Font d'Ensija fins el Cap de la Canal de Llisa (2171m) per zona d'obaga. A partir d'aquí el camí és obert i anem seguint el PR que ens porta al refugi d'Ensija (2.156m). Un cop al refugi,encarem la carena oest superant un desnivell d'uns 90m+ (aprox). Des de la part més alta de la carena podem observar unes vistes privilegiades del Pedraforca, els Rasos de Peguera i el Cap de la Gallina Pelada, que la tenim ja ben a prop. Només ens caldrà baixar una mica per pujar el darrer tram fins el cim.

• Photo of Jordi2k5
    Jordi2k5 Aug 16, 2021

Bon dia! alla on indica l'inici de ruta, que es veu com una esplanada... s'hi podria entrar amb un cotxe desde la pista que s'hi veu?

• Photo of Joanty
    Joanty Aug 16, 2021

En principi no hauries de tenir cap problema per aparcar en aquesta esplanada on vam començar nosaltres la ruta. Normalment es comença una mica més enllà, seguint per la carretera, a l'àrea de lleure de la Font Freda. Nosaltres aquell dia anàvem amb l'intenció de començar desde allà, però la vam fer a l'hivern i vam trobar neu a la carretera. El cotxe amb el que vam anar no portava neumàtics preparats per la neu ni tampoc portàvem cadenes. Així que vam començar en aquest punt.

• Photo of Jordi2k5
    Jordi2k5 Aug 16, 2021

Es que en el mapa no es veu si de la pista a la esplanada es pla, o si posem el cotxe per alla, es quedi penjant jejej. Es per anar a pernoctar allà

• Photo of Joanty
    Joanty Aug 16, 2021

Si ho mires al mapa, on talla la línia de la corba de nivell de 1575m amb la pista, ja es veu que en aquella zona hi ha una zona plana. En aquest punt ( o-) es on accedeixes a l'esplanada. L'accés desde la pista no és difícil. Nosaltres hi vam accedir amb un Peugeot 307 (un cotxe que no es gaire alt) i no vam tenir problemes).