Font Romeu - la Calme - Pic dels Moros

Photo ofFont Romeu - la Calme - Pic dels Moros Photo ofFont Romeu - la Calme - Pic dels Moros Photo ofFont Romeu - la Calme - Pic dels Moros

January 4, 2020
January 2020

near Font-Romeu-Odeillo-Via, Occitanie (France)

El Pic dels Moros(Maureaux, en francès) malgrat la seva discreta alçada (2137 m) domina la Cerdanya. Es un dels "100 cims" a la llista de la FEEC.
La pujada a l'hivern amb raquetes des les pistes del secteur la Calme es una de les excursions hivernals més boniques que hem fet.
Aparquem on podem abans d'arribar al sector la Calme de Font-Romeu. Sense acostar-nos a la estació anem cap al oest, travessant la Mollera dels Clots, un amplia plana de neu. Ens dirigim cap al refugi de la Calma, "boissons chaudes", molt concorregut en cap de setmana, vigilant no trepitjar les nombroses pistes d'esquí nordic.
Del refugi de la Calma anem direcció sud, passant liurement pel bosc fins entrar en un altiplà, on per sort avui no fa vent, amb molt bona vista del massis del Carlit i Perics cap el Nord.
El Pic dels Moros es un turó amb bosc davant nostre. La pujada al cim es senzilla, abans d'arribar recomano aturar-se en un promontori de roques, excel·lent mirador al Nord.
Dalt el cim hi han unes antenes i panells, tenim tota la Cerdanya sota nostre, veiem des l'estrem Est (Canigo), Cambra d'Ase, Puigmals, La Molina, i fins el final del Cadí. TOT nevat.
Fem un mos , aseguts en una mena de construcció inacabada i prenem el camí de tornada, sense passar pel refugi. Arribem per la pista d'esqui nordic, som a la tarda i l'activitat ja va de baixa.
Una excursió que recomano per agafar afició a les raquetes i perdre la por a la muntanya en hivern,
Ep, si fa vent, es pot passar MOLT FRED.

101 Aparcament

03-ENE-20 10:05:36AM Secteur la Calme de Font-Romeu. Aneu-hi d'hora, doncs s´omple aviat.

102 Mirador al Nord

03-ENE-20 12:49:41PM

103 Pic dels Moros

03-ENE-20 12:58:44PM No he trobat el perquè del nom. Es possible que antigament hi haguès una torre de guaita.