Estany Primer de Pessons, Forcat i Rodó - Pessons (Andorra)

Photo ofEstany Primer de Pessons, Forcat i Rodó - Pessons (Andorra) Photo ofEstany Primer de Pessons, Forcat i Rodó - Pessons (Andorra) Photo ofEstany Primer de Pessons, Forcat i Rodó - Pessons (Andorra)

November 24, 2018
November 2018

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Estany Primer de Pessons, Forcat i Rodó

Data realització:24 de Novembre del 2018
Temps total: 2h55 (temps efectiu 1h25)
Punt de sortida: Parking de Grau Roig

El primer tram del recorregut l'hem de fer per les pistes d'esquí de l'estació de Grau Roig. Afortunadament, per les dates en que ens trobem, encara no estan les pistes obertes, i podem caminar tranquilament sense patir pels esquiadors. Sortim del parking de Grau Roig i pugem per sota del telecadira de Cubil. A mitja pista, creuem la pista del Mirador, i anem seguint la pista del Camí de Pessons, fins arribar al bar de Pessons de les pistes d'esquí.

En aquest punt ja trobem l'Estany Primer de Pessons, tot glaçat i cobert de neu. Sempre em crida l'atenciuó veure una superficie coberta de neu tant plana i sense cap tipus d'irregularitat. Voregem l'estany i seguim el camí del GR-7, que ens durà fins al següent estany, el Forcat. Haurem de fer algun tram amb molta roca, i algun punt una mica vertical, que gairebé no és practicable amb raquetes (és molt poc tros).

Seguint el mateix GR, arribem al tercer Estany, el Rodó. Per avui, ho deixem aquí, que hem sortit tard, i hi ha gana per dinar, pero la caminada pot serguir facilment fins arribar als següents estanys del cercle de Pessons (el Meligar i Les Fonts). Desfem el camí que hem fet per arribar al parking novament.

Pistes d'esquí

Estany Primer de Pessons

Seguint GR-7

Estany Forcat

Bassa a tocar de l'Estany Rodó