Estany de Baix de Baciver, Tuc de Baciver i Tuc de Saumet des de Parking Orri

Photo ofEstany de Baix de Baciver, Tuc de Baciver i Tuc de Saumet des de Parking Orri Photo ofEstany de Baix de Baciver, Tuc de Baciver i Tuc de Saumet des de Parking Orri Photo ofEstany de Baix de Baciver, Tuc de Baciver i Tuc de Saumet des de Parking Orri

January 2, 2024
January 2024

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Ruta circular des de Parking Orri passant per:
- Estany de Baix de Baciver (3.4 km)
- Còth deth Clòt der Os (6.6 km)
- Tuc de Baciver (6.9 km)
- Tuc de Saumet (8.0 km)

Abans de res, dir que el desnivell no és correcte. Com a molt hem fet 900, 950 a molt estirar.

Ruta de molt bon fer, amb vistes immillorables.
El recorregut fins al primer llac transcorre per boscos de pi i acompanyats pel riu que baixa del llac.
Un cop arribats al llac ja no hi ha vegetació i el camí és més o menys intuïtiu. Sempre amb el riu a mà dreta fins arribar al llac de Beciver.

El rodegem per la nostre dreta i abans de passar-lo de llarg girem a l'esquerra per un fort pendent fins arribar a les pistes d'esquí i on ja veiem el Tuc de Baciver. Les atrevessem i girem cap a la dreta pendent amunt fins arribar a la seva llomada. Un cop aquí, només cal seguir pujant fins al cim, sense cap mena de dificultat.
A dalt les vistes, de 360° són realment impressionants.

La baixada des del Tuc de Baciver fins al Tuc de Saumet és impresionant. El recorregut es fa seguint la carena o cresta, amb vistes a l'Aneto, Maladeta i tants altres.
En algun moment pot semblar aèrea, però sense cap dificultat.

Quan arribem al Tuc Saumet, només ens cal baixar fins les pistes i arribar de nou al pàrquing de l'Orri.

Apunt: En algun tram hem trobat molta neu, cosa que ens ha dificultat un xic la ruta (això d'esfondrar-se fins al genoll o més amunt, cansa un xic!!!). Però aquest petit obstacle dependrà de les condicions que trobeu el recorregut quan hi aneu. I això que aquest any no hi ha massa neu.