Estana Prat de Cadi

December 28, 2021
December 2021

near el Quer Foradat, Catalunya (España)

Excursió hivernal en aquest bonic lloc.
Per arribar a Estana, cal agafar el trencall que travessa el Segre a Martinet de Cerdanya, direcció Montellà.
Al cap de poc, deixem la carretra principal i anem a la dreta per una més estreta que baixa cap els Bunquers (opció turística) , passa per un fondo i segueix amunt fins al poblet d'Estana. Aparquem al entrar.
Travessem el bonic poblet i per una pista de terra, amb unes grans vistes del Cadí, arribem fins el coll de Pallers (on també s'hi pot arribar en auto).
Aquí comença el camí. Va nevar fa aproximadament un mes i trobem algunes plaques de gel. Anem pujant per dins del bosc la serrra de Mataplana, sempre direcció sud. Trobem algun tros amb neu, que anem superant amb l'ajuda dels bastons.
Arribem fins el Coll Roig (amb una fita) , a partir d'aquí el camí s'aplana. Es ben gelat. Un trosset de bosc, travessem el torrent de les Bordes i ja som a Prat de Cadí.
Espectacular, avui el prat es ben nevat. Majestuoses parets del Cadí nord. Ens posem les raquetes per estrenar temporada. Plovisqueja. Fem les fotos i un mos abans de tornar pel mateix camí.
Al baixar algunes porten unes soles amb petites punxes que van molt bé per anar més segur pel gel.
Ens regalen un arc de Sant Martí al tornar a Estana.

Encara que avui no han calgut, he posat activitat de raquetes perquè es una excursió hivernal, on cal estar acostumat amb caminar amb neu i gel i altres cops l'hem fet amb raquetes des el principi.