Estació d'esquí Tuixen- Lavansa. Tossa Pelada. Pedró del 4 batlles

Photo ofEstació d'esquí Tuixen- Lavansa. Tossa Pelada. Pedró del 4 batlles Photo ofEstació d'esquí Tuixen- Lavansa. Tossa Pelada. Pedró del 4 batlles Photo ofEstació d'esquí Tuixen- Lavansa. Tossa Pelada. Pedró del 4 batlles

March 5, 2023
March 2023

near Tuixén, Catalunya (España)

Matinal senzilla per fer amb raquetes aprofitant que hi ha neu a l'estació d'esquí de Tuixen-Lavansa. Abans d'anar cal informar-se de l'estat dels circuits de raquetes ja que tot i que es una estació d'esquí de fons i per tant sempre trobarem neu a les pistes, els circuits de raquetes passen pel mig de boscos i per senders fora de les pistes pel que si no hi ha neu natural, no es podrà fer bona part del trajecte amb les raquetes de neu. Sempre us les podeu anar posant i traient però és una mica pesat.
Per poder fer el circuit cal treure un forfait de raquetes que val 7,50 € sense assegurança i 9,50€ assegurats. Podeu anar amb el propi equip o llogar-lo a la mateixa estació per 12 € pals inclosos.
El circuit parteix de davant mateix de l'edifici de recepció des d'on podem veure el primer bon dia, una pujada força dreta que parteix del Prat de l'Arp. Comencem a pujar amb les raquetes desbloquejades i l'alçador posat fins els Clots de Rebost i l'Alt de Prats Rebost des d'on baixem fins al refugi lliure i creuem la pista del Prat Llong. Aquesta pujada és molt dreta i una mica dura però no té més dificultat i si us la preneu amb calma, tothom la pot fer.
Un cop a l'altre banda de la pista ja trobem un camí molt marcat que ens porta a passar per un preciós bosc de coníferes pel que anirem pujant fent ziga-zagues. El camí parteix del davant del refugi lliure i no és l'oficial de raquetes però és el més utilitzat i està molt ben marcat. El camí real surt més a l'esquerra i és pel que tornarem. Seguim pujant fins trobar el camí oficial marcat amb senyal rodones vermelles amb un anagrama de raquetes i que ens portarà fins a la Tossa Pelada. A dalt gaudirem d'unes vistes fantàstiques a 360º, del Pedraforca per la part menys coneguda, Montseny, la Mola, Montserrat....Espectacular!!.
Baixem seguint el traçat del camí a la neu per pujar una mica més fins el Pedró dels 4 Batlles on han muntat una mena de mirador amb panells en una estructura rodona que ens informa de quines muntanyes estem veient. Malauradament, com sol passar amb aquestes coses, la manca de manteniment ha fet que la majoria de les imatges no siguin pràcticament recognoscibles. Una llàstima!
Al costat el típic pessebre portat per l'associació excursionista de Manresa que és realment curiós, fet amb elements naturals, no li falta detall!!
Tornem per on hem vingut però abans de començar la pujada a la Tossa Pelada ens desviem a la dreta per anar a trobar al camí pel que hem pujat. Ara seguirem pel camí oficial fins arribar a la pista del Prat Llong. Anirem en direcció a la cabana i seguirem per la pista ample. Aquesta opció és ideal si voleu allargar el camí o si aneu amb algú que tingui dificultats en les baixades ja que és més llarga però molt suau pel que els genolls no us patiran. Anirem seguint per la pista del Prat Llong, atents a les bifurcacions que anem trobant fins arribar al Prat de l'Arp on hi ha el refugi del mateix nom i ja pràcticament hem arribat al punt de sortida.
Ruta fàcil i bonica per fer una aproximació a les raquetes de neu i que no presenta cap dificultats per gaudir-la amb tranquil·litat. Les vistes espectaculars i el lloc preciós molt recomanable inclús per la gent amb problemes de genolls.
Espero que us agradi i si la feu m'agradaria que em féssiu algun comentari tant si us a semblat bé, com si cal canviar alguna cosa. Gràcies!!
Salut i cames!!

PictographWaterfall Altitude 6,382 ft

Panoràmica de la Tossa Pelada

Tossa Pelada

Vista a 360º del Pedraforca per la part del darrere, Montserrat, el Montseny, la Mola, etc.