Photo ofEstació de Grau Roig – Quatre estanys dels Pessons (Forcat, Tercer, Rodó i Primer) Photo ofEstació de Grau Roig – Quatre estanys dels Pessons (Forcat, Tercer, Rodó i Primer) Photo ofEstació de Grau Roig – Quatre estanys dels Pessons (Forcat, Tercer, Rodó i Primer)

April 14, 2017
April 2017

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Esplèndida jornada de raquetes de neu a Andorra, en que des de l’estació d’esquí de Grau Roig hem pujat a quatre dels llacs dels Pessons (completament glaçats), amb uns bons gruixos de neu primavera i un dia ben assolellat, que ens ha permès gaudir d’una magnífica diada a la neu.

Comencem a l’aparcament de l’estació, seguint el camí del bosc de Moretó. que deixem desprès d’un parell de llaçades per pujar per la drecera del canal del tub (és un tram molt dret), creuem la pista d’anada cap al bosc i anem a enllaçar amb el camí dels estanys de la Solana, però de seguida el deixem per baixar cap a l’estany Forcat, que creuem per sobre, doncs és ben glaçat, fins a enllaçar amb el camí que puja al costat de tots els estanys fins als cims del circ dels Pessons.

Passem pel costat de l’estany Tercer i pugem a sobre mateix, on hi ha l’estany Rodó, completament glaçat i que voregem per sobre, on ens parem a gaudir de les grandioses vistes que hi ha del circ del Pessons, a més de divisar una gran quantitat de cims, entre els quals en destaquen, el dels Pessons o Gargantillar, Ensagents, Cubil, Ribuls o de l’Àliga, Montmalús, Envalira, etc.

Comencem la tornada seguint pel tram de camí de pujada, fins arribar altre cop al estany Forcat, al que donem la volta per l’altre cantó, fins que baixem al estany Primer, que també voregem, per anar al bar-restaurant, on aprofitem per dinar i gaudir de l’imponent paisatge que ens ofereix aquest indret. Reprenem la marxa, baixant per la pista del GRP, fins a enllaçar amb la pista d’esquí de les Tortugues que seguim pel costat i així, anar baixant còmodament fins al punt de sortida.

PictographSports facility Altitude 7,032 ft
Photo ofSortida i arribada - Estació d'esquí de Grau Roig Photo ofSortida i arribada - Estació d'esquí de Grau Roig Photo ofSortida i arribada - Estació d'esquí de Grau Roig

Sortida i arribada - Estació d'esquí de Grau Roig

Canal drecera tub del Bosc

wpt032 GRP, camí al bosc Moretó

Drecera al camí dels estanys de la Solana