Espot - Refugi Josep Maria Blanc

March 12, 2017
March 2017

near Espot, Catalunya (España)

Viewed 1943 times, downloaded 73 times

La intenció d'aquesta excursió no és altre que la de passar i gaudir de la nit de lluna plena al refugi Josep Maria Blanc.
Sortida des de prop de la Plaça Matí, tot just al centre d'Espot, a 1.311 m. Passem el pont i prenem desviació a mà esquerra que ja indica el camí cap el refugi i que passa per l'interior del poble en direcció cap a la Torre dels Moros, però sense arribar-hi, on trobarem una carretera on tot just al revolt hi ha una pista i un càmping ( al costat del Pont de Feners ), a 1.360 m. Aquesta és una variant del GR-11, concretament és el GR-11.20.
Seguirem la pista que passa tot just al costat del Riu de Peguera i que acaba en uns 400 m. Des d'aquest punt continua camí de muntanya ja en moderada pendent cap el Prat de Platets, on creuarem el Riu de Peguera per un petit pont de formigó, a 1.418 m, per després seguir pujant un tram on el pendent és més pronunciat. Més endavant, tornarem a creuar el riu de Peguera, a 1.705 m, aquesta vegada per uns troncs. Cal anar amb compte si està mullat o nevat de no relliscar. Un pèl més amunt trobarem els Prats des Boïgots, a 1.745 m.

En aquest punt deixarem el marge del riu, encara que anem en paral·lel, més o menys, però no tant a prop i ens trobarem a la Costa dels Alls, on el pendent torna a ser moderadament pronunciat en alguns trams fins arribar a la Presa de la Font Grassa, a 2.025 m.
Girarem a mà dreta per segui pujant i vorejar de molt lluny l'estany de Lladres ( l'estany de la presa ), i l'estany de Trescuro on el pendent es torna a pronunciar constant en un llarg tram de prop d'1 quilòmetre i mig. L'últim tram que ens porta cap el Pletiu de Romes és de pendent més moderada i ja ens condueix cap a l'Estany Tort de Peguera, on ja trobem el refugi, a 2.318 m.

Penseu que aquest track està fet a l'hivern i amb raquetes, així doncs, he passat per sobre de l'estany tot gelat i nevat !!!