Engolasters/ Coll Jovell

January 14, 2018
January 2018

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

El recorregut comença al pàrquing que hi ha a prop del llac d’Engolasters, 1’8 quilòmetres desprès de passar la magnífica esglèsia romànica de Sant Miquel d’Engolasters, que val la pena fotografiar.
L’itinerari és part del GR11, segueix el Canal de Ramió construit per portar aigua al llac d’Engolaster, la primera part segueix la còmoda pista de les Fonts, passem per un túnel i trobem un magnífic mirador sobre Engolasters i les Escaldes, poc després passem unes fonts i unes roques de bulder equipades amb clavilles. En acabar el Camí de les Fonts trobem un àrea de descans amb taules, una font i un cobert. A partir d’quí la ruta s’estreteix i comenca el Camí dels Matxos amb una mica més de pujada que fins ara. Tota la ruta es fa pel mig d’un bosc de pins amb algunes clarianes que et permeten divisar la vall d’Engolaster i les Escaldes. Des de coll Jovell es pot contemplar l’ampli panorama de la Vall de Madriu.
Aquesta sortida està perfectament indicada, no té una dificultat gran, tot i que nosaltres la vam fer amb molta neu i vam trobar alguns arbres tombats pel camí.
En cas que facis aquesta ruta valora si us plau. Ajudaràs a més companys.