Els Angles, estany de la Balmeta, Puig del Pam, estany de Vallserra (Balcère)

Photo ofEls Angles, estany de la Balmeta, Puig del Pam, estany de Vallserra (Balcère) Photo ofEls Angles, estany de la Balmeta, Puig del Pam, estany de Vallserra (Balcère) Photo ofEls Angles, estany de la Balmeta, Puig del Pam, estany de Vallserra (Balcère)

February 3, 2024
January 2024

•   4.3 1 review

near Les Angles, Occitanie (France)

Aquesta ruta havia de ser inicialment una ruta hivernal amb raquetes. Malauradament, enguany, la manca de neu, l'ha convertit en una ruta sense raquetes, amb poca neu i amb glaç a les obagues. Això sí, en forces trams hem utilitzat els grampons.

Hem agafat com a referència el track Puig del Pam (100 cim), amb petites variacions.

Hem sortit del cap d'amunt dels Angles, al carrer de la Piste Verte, just a l'inici del camí que condueix a l'estany de la Balmeta. Hem agafat aquesta pista que, en algun tram, presentava una bona gelera. Amb compte hem pogut arribar fins a la Font Grossa. La pista es converteix en un camí i després en un corriol fins a l'estany de la Balmeta. Anem trobant geleres i, per evitar caigudes, ens posem els grampons. En arribar a la cabana de la Balmeta comprovem que pràcticament no hi ha neu pel llom del Puig del Pam. Girem cap el nord i comencem a pujar pel llom fins a la carena. És una muntanya de perfil suau i fàcil de pujar. Anem seguint la carena fins al cim del Puig del Pam. Des d'aquí magnífiques vistes del Carlit i els Perics, cap a l'oest; els llacs de Camporells, cap al nord-oest; el Roc de Madres, cap a l'est; i la plana de la Cerdanya, cap el sud.
Iniciem la baixada per l'altre costar del Puig del Pam. Trobem alguna pala de neu però no cal tornar-se a posar grampons. El sol escalfa i la poca neu s'estova. Aviat arribem a la cabana de la Roca de l'Isard. Un breu descans per recuperar forces i agafem un camí de pastors que ens durà fins a l'estany de Vallserra, tot gelat.
Voregem el llac, passem per l'àrea de pícnic, seguim uns metres per la carretera i agafem un corriol a la dreta que puja pel bosc. Aquest corriol va a parar a la pista de la Balmeta. A mitja pujada trobem un camí, que agafem cap a l'esquerra, paral·lel a la carretera i que voreja el bosc fins a arribar a l'aparcament.

La ruta no té cap dificultat tècnica. Hi haurem de tornar quan hi hagi més neu.

IBP: 108

Ruta circular des de Parking Rue de la Piste Verte passant per:
- Font Grossa (2.8 km)
- Estany de la Balmeta (4.4 km)
- Cabana de la Balmeta (5.5 km)
- Puig del Pam (8.0 km)
- Cabane du Roc de l'Isard (9.1 km)
- Llac de Balcère (12.7 km)

Sortida/Arribada

PictographWilderness hut Altitude 5,817 ft

Abric de Vallserra

PictographLake Altitude 5,807 ft

Aparcament i zona de pícnic

Trencall a la dreta

Trencall a l'esquerra

• helenarou Apr 10, 2024

Ruta molt xulaaa!! Gràcies x compartir!!