Photo ofEL TAGA: Pardines-Santa Magdalena de Puigsac-Les noufonts-El Taga-Llisos i Coll del Bac-Pardines Photo ofEL TAGA: Pardines-Santa Magdalena de Puigsac-Les noufonts-El Taga-Llisos i Coll del Bac-Pardines Photo ofEL TAGA: Pardines-Santa Magdalena de Puigsac-Les noufonts-El Taga-Llisos i Coll del Bac-Pardines

February 6, 2011
February 2011

•   4.3 1 review

near Pardines, Catalunya (España)

Ascensió amb raquetes feta el 5 de febrer de 2011. Les raquetes van ser necessàries, aproximadament, des de una mica més enllà de Santa Magdalena de Puigsac. És una ruta prou senzilla per a una bona iniciació a les raquetes o a l'esquí de muntanya (les dades tècniques més reals de la ruta estan penjades a la taula IBP de les fotos).

Sortim des del mateix poble de Pardines per la pista que porta a l'ermita de Santa Magdalena de Puigsac. D'anada, però, ens desviem de la pista principal i passem abans per El Vilaró. Tota l'ascensió la fem per la ruta més clàssica de pujada al Taga, passant per la zona de les Noufonts. No té cap dificultat i és una zona freqüentment ben fressada.

Des del cim es gaudeix de meravelloses vistes sobre la zona de Puigmal, Pardines i tota la zona prepirinenca (Cadí, Pedraforca, Ensija), així com la Catalunya més meridional. Cap a llevant tenim tota la Serra Cavallera, amb el Puig Estela, com a punt més elevat, que si hi ha ànims, és una carena prou amena i genial per a caminar tot gaudint de les meravelloses panoràmiques d'aquesta zona.

Nosaltres, a la tornada agafem baixada directa cap als Llisos del Bac, d'aquesta manera fem una bona trescada per neu verge i obrint traça sobre una zona fantàstica com són els Llisos. Des d'allà prenem un camí, totalment nevat, que ens durà a Coll de Bac i ja fins a Santa Magdalena altre cop.

La baixada per aquesta zona és de molt bon fer i fantàstica, doncs no hi ha transitat ningú i permet gaudir d'avançar amb les raquetes per neu totalment verge. Un plaer fer aquest tram en la més absoluta solitud, notant com la neu s'aixafa al pas de les raquetes i només amb la fressa de la neu verge trepitjada.

Des de Puigsac, ara, prenem la pista que ens porta a Pardines, d'aquesta manera ens evitem el tobogan que es fa al passar per El Vilaró.

EL TAGA

PARDINES

SANTA MAGDALENA DE PUIGSAC

• trinopm Feb 23, 2017

Ascensió hivernal molt recomanable amb neu