DOLOMITES: TRE CIME DI LAVAREDO des del Llac Antorno (Misurina)

Photo ofDOLOMITES: TRE CIME DI LAVAREDO des del Llac Antorno (Misurina) Photo ofDOLOMITES: TRE CIME DI LAVAREDO des del Llac Antorno (Misurina) Photo ofDOLOMITES: TRE CIME DI LAVAREDO des del Llac Antorno (Misurina)

6 hours
January 7, 2020
January 2020

near Misurina, Veneto (Italia)

Ruta mítica dels Dolomites Ampezzanos, a prop de Cortina d'Ampezzo, pujant a les "Tre Cime di Lavaredo", emblemàtiques i espectaculars formacions rocoses de granit (que en realitat no són 3 sinó 6).

Sortim del llac d'Antorno i de seguida prenem un sender pel mig del bosc, abandonant la pista principal (per la qual poden transitar els vehicles a l'estiu i les motos de neu a l'hivern). Ràpidament guanyem alçada per dins del bosc i, quan aquest clareja, comencem a divisar 2 de les Tre Cime. Quan s'acaba el bosc, travessem la pista i seguim per sender, afrontat un pendent fort que de seguida ens permet veure el refugi d'Auronzo.

Abans d'arribar al refugi, crestegem per la vertent est per gaudir de fantàstiques vistes de les muntanyes nevades.

Des del refugi d'Auronzo, decidim passar per la pista nevada que condueix cap al refugi de Laverdo i el Col di Pasaporte, per tal de veure la perspectiva Nord-Est de les Tre Cime. Cal vigilar molt en passar pel primer sector de la vertent si hi ha neu i, sobretot, gel (no passar sense l'equip adient perquè la caiguda és important i el risc d'allau pot ser elevat). Superada la vertent, arribem a una bonica ermita i, una mica més amunt, el refugi de Laverdo (només obert a l'estiu). Des d'aquí fem l'"atac" final al Col di Pasaporte, on les vistes tant de les Tre Cime com de totes les muntanyes de l'entorn són majestuoses. Després de les fotos de rigor, desfem tot el camí de l'anada. Deixem el tour complet de les Tre Cime per l'època estival !

NOTA: la ruta l'he qualificada de dificultat moderada per haver-se fet amb raquetes i amb molta neu i perquè el pas des del refugi d'Auronzo per la vertent nevada és exposat i comporta cert perill (imprescindibles grampons si hi ha gel, no fer amb raquetes !). Sense neu, es podria considerar una ruta de senderisme senzilla.