DOLOMITES: Le Cinque Torri - Monte Nuvolau (Cortina d'Ampezzo)

Photo ofDOLOMITES: Le Cinque Torri - Monte Nuvolau (Cortina d'Ampezzo) Photo ofDOLOMITES: Le Cinque Torri - Monte Nuvolau (Cortina d'Ampezzo) Photo ofDOLOMITES: Le Cinque Torri - Monte Nuvolau (Cortina d'Ampezzo)

January 6, 2020
December 2019

near Pian Falzarego, Veneto (Italia)

Espectacular ruta escènica pels Dolomites Ampezzanos, al domini esquiable de Cortina d'Ampezzo.

Prenem la cadira de Cinque Torri (9€ viatge anada) i iniciem la caminada en raquetes al refugi-restaurant Scoiattoli, des del qual les vistes de les Cinque Torri (blocs granítics característics de la regió d'especial bellesa) ja són aclaparadores.

Pugem per la pista d'esquí, que té una zona especialment habilitada per a practicants de raquetes i esquí de muntanya, fins al refugi Averau, situat a la base del cim del mateix nom, que marca el punt més alt d'aquesta zona de l'estació d'esquí. A partir d'aquí sortim de les pistes i ens acostem fins al cim Nuvolau, en el qual hi ha un refugi mirador amb unes vistes espectaculars.

Tornem a baixar per on hem pujat i, en tornar al refugi Scoiattoli i fer-hi un dinar ràpid, ens dirigim el cor de les Cinque Torri, recorrent-les pel bell mig entre neu verge, obtentint algunes de les imatges més impactants de la regió.

El tram que havíem pujat en cadira el fem de baixada amb les raquetes, per la qual cosa el recorregut final té més descens que ascens. Travessem un túnel de pedra (en el que cal vigilar amb el gel) i prenem un sender de muntanya que baixa ràpidament fins a una pista que ens condueix fins el punt on s'agafa el telecadira.

Excursió senzilla, de gran bellesa i vistes escèniques impactants, ideal per iniciar-se en el coneixement de les Dolomites, i que en època estiuenca ha de ser òptima per a una bonica caminada de muntanya.

PictographSummit Altitude 0 ft

CINQUE TORRI

Monte Nuvolau

Refugi Averau

Rífugio Scoiattoli (final cadira)

PictographCar park Altitude 0 ft

Telecadira Cinque Torri (inici)

PictographPhoto Altitude 0 ft

Tunel pedra i sender baixada