Doğancıl-Kılıçkaya Yaylası-Doğancıl, Geyve, Sakarya, 2019-01-05

Photo ofDoğancıl-Kılıçkaya Yaylası-Doğancıl, Geyve, Sakarya, 2019-01-05 Photo ofDoğancıl-Kılıçkaya Yaylası-Doğancıl, Geyve, Sakarya, 2019-01-05 Photo ofDoğancıl-Kılıçkaya Yaylası-Doğancıl, Geyve, Sakarya, 2019-01-05

January 5, 2019
January 2019

near Doğancı, Sakarya (Türkiye)

TrekinTurkey organizasyonu olan bu yürüyüş Necdet Küçükarpacı'nın rehberliğinde gerçekleşti.
Doğancıl Köyünde aracımızı eski muhtar Nihat Bey'in evinin önüne parkedip yola koyulduk. Köy içinde 15-20 cm civarındaki kar derinliği yukarılara çıktıkça arttı ve yürüyüş zorlaşmaya başladı. Yaylaya olan yolu yarılamıştık ki yoldan yukarıya geçen bir pikap açtığı izlerle yürüyüşümüzü kolaylaştırdı. Ne yazık ki bu arada hava kapandı ve kar yağışı başladı. Kılıçkaya ve Bakacak tepesi (yangın gözetleme kulesinin olduğu tepe) arasındaki düzlüğü ulaştığımızda pikap'ın açtığı izler bitti ve kar derinliği 40 cm.lere ulaştı. Artan yağış, rüzgar ve sisle koşullar bir anda değişti. Bu noktada durup durum değerlendirmesi yaptık ve geri dönmeye karar verdik.Yolumuzu batıya doğru uzatıp bir çember yaparak geri döndük.
Eski Muhtar Nihat Bey (533 477 06 94) size koşullarla ilgili bilgi verebilir ve kendisinden süt, tereyağı ve meyve alabilirsiniz.