← Part of Köroğlu Dağları Rotaları (Sakarya ve Bolu)

Photo ofDoğancıl-Bakacak (Kılıçkaya Yangın Gözetleme Kulesi) -Doğancıl, Geyve, Sakarya, 2018-01-27 Photo ofDoğancıl-Bakacak (Kılıçkaya Yangın Gözetleme Kulesi) -Doğancıl, Geyve, Sakarya, 2018-01-27 Photo ofDoğancıl-Bakacak (Kılıçkaya Yangın Gözetleme Kulesi) -Doğancıl, Geyve, Sakarya, 2018-01-27

January 28, 2018
January 2018

near Doğancı, Sakarya (Türkiye)

TrekinTurkey organizasyonu olan bu yürüyüş Necdet Küçükarpacı'nın rehberliğinde gerçekleşti.
Köyde evinin önüne parkettiğimiz eski muhtardan benim ve belki birçok kimsenin Kılıçkaya diye bildiği yangın gözetleme kulesinin olduğu zirvenin yerel edının Bakacak olduğunu, Kılıçkaya'nın ise onun karşısındaki, aşağıdan heybetli görülen kaya kütlesi olduğunu söyledi.
Yeni yağan kar sonrası nefis bir havada yapılan yürüyüşümüz Doğancıl köyü içinden başlıyor, çoğunlukla kuleye çıkan toprak yolda ilerliyor. Köy içinde 20 cm civarındaki kar derinliği yukarılara çıktıkça arttı, iki zirve arasındaki düzlüğü geçtikten sonra Bakacak tepesinde 60 cm.lere ulaştı, hediklerimiz olmadığından iz açmakta oldukça zorlandık, ama zirveye vardığımızda tüm çabalara değdi. Rüzgarın hemen hemen hiç olmadığı zirvede görüntüler çok güzeldi.

• Photo of sukrugun
    sukrugun Feb 18, 2018

17.02.2018 tarihinde karsız bir rotada ,sadece yukarılarda parça kar ve donmuş ağaçların olduğu bir günde benzer rotadan yürüdük.Bakacak bilgisi için teşekkürler.Zirve yaptığımda çıktığımız Yangın Gözetleme Kulesinin resmi isminin Karlık Yangın Gözetleme Kulesi olduğunu ters çevrilmiş tabeladan gördüm.Kılıçkaya ismiyle benzerlik görememiştim zirvede.Kılışkaya denen kayalıkların farklı kayalıklar olduğunu düşünmüştün muhtarın verdiği bilgileri paylaştığınız için teşekkürler.

Merak ettiğim diğer bir konu muhtarın evinin duvarlarındaki tarihi parçalardı.Sormak aklıma gelmedi bilen veya soran biri varsa yorum yazarsa sevinirim.