Del pla d'Anyella al Puigllançada (2.409 m) Club Excursionista Cerdanya (GREC)

Photo ofDel pla d'Anyella al Puigllançada (2.409 m) Club Excursionista Cerdanya (GREC) Photo ofDel pla d'Anyella al Puigllançada (2.409 m) Club Excursionista Cerdanya (GREC) Photo ofDel pla d'Anyella al Puigllançada (2.409 m) Club Excursionista Cerdanya (GREC)

January 14, 2024
January 2024

near La Molina, Catalunya (España)

Ruta d'ascensió clàssica al Puigllançada des del pla d'Anyella sortint de l'aparcament dels Alabaus. És un itinerari bastant directe al cim que transcorre per contraforts i altiplans d'inclinació moderada fins al cim, mirador sensacional que abasta des del Turbó, al Pirineu aragonès, fins a les muntanyes de la Garrotxa, la Serralada Transversal, la Serralada Prelitoral (Montseny, Sant Llorenç del Munt, Montserrat...) i la serra de Collserola al fons amb la Depressió Central, especialment la Plana de Vic.

Sortim de l'aparcament dels Alabaus amb les raquetes posades.

Travessem una part del pla d'Anyella per dirigir-nos a les costes de l'Huguet.

El pendent, tot i que moderat, es manté constant mentre pugem per un contrafort de les costes de l'Huguet.

Hem superat la pujada del principi i ara el pendent esdevé moderat.

Per inclinació suau ens acostem a la pista d'esquí alpí que baixa de la Comella, a la dreta.

Després de la Comella ve una pujada més pronunciada i atenyem aquest altre cim secundari abans del Puigllançada, que es veu al fons.

Després d'una pujada continuada però de poca inclinació atenyem al cim d'aquest mirador privilegiat. Hi ha una torreta geodèsica.

Tornem per la mateixa ruta a l'Amorriador de Rus.

I davallem cap a la Comella i el cap de les Costes de l'Huguet

PictographTree Altitude 6,442 ft

De nou a les costes de l'Huguet, ens desviem a l'esquerra cap al bosc de l'Hospital, una bonica pineda de pi negre.

Després arribem al proper aparcament dels Alabaus.