De Barracas al vèrtex del Mazorral

2070
July 30, 2021
January 2021

near La Estación, Valencia (España)

Ruta curta pujant al vèrtex del Mazorral des de Barracas.
La primera part de la ruta és seguint el PR-CV-63.1 entre Barracas i el Toro seguint el camí vell que unia els dos pobles. La pujada al vèrtex des del camí vell és camp a través per no trobar cap traça de camí a causa de la neu. La baixada és per una senda poc evident fins a la carretera. La tornada a Barracas és per la carretera que estava neta de neu.
Tot i ser una ruta curta les condicions de neu (més d'un metre de toll) i del dia (nevant sense parar) van fer que la ruta fora una autèntica ascensió hivernal del que dóna conter les hores que vam tardar en fer els pocs quilòmetres de la ruta.
La dificultat és mitjana perquè en molts llocs el pas amb raquetes no és fàcil. Segurament amb menys neu la dificultat seria baixa.
Més informació a l'enllaç.

barracas

Inici i final de ruta. La ruta comença per les eres, eixint pel Corral de Marzo per on va el PR-CV-63.1, actualment descatalogat, però que es pot seguir bé. Retorna per la carretera del Toro.

mazorral

carretera del Toro

Seguim per la carretera què està neta de neu. Se pot seguir recte i tornar per pista per evitar l'asfalt.

corral de Gracián

Corral obert i amb coberta en bon estat.