Ctra. Montaup - Refugi de la Vall del Riu - Ransol

Photo ofCtra. Montaup - Refugi de la Vall del Riu - Ransol Photo ofCtra. Montaup - Refugi de la Vall del Riu - Ransol Photo ofCtra. Montaup - Refugi de la Vall del Riu - Ransol

March 27, 2017
March 2017

near Sant Joan de Caselles, Canillo (Andorra)

Per aquesta ruta hem previst deixar vehicles tant a la sortida com a l'arribada, donat que no és circular però no volem repetir camí.

Sortida des de prop del punt quilomètric 4 de la Ctra. de Montaup, on s'arriba des de la primera rotonda entrant al poble de Canillo, a 1.798 m.
Prenem una pista que puja a mà dreta de la carretera que és el Camí de les Bordes de l'Armiana i que acaba en uns 500 metres de distància al arribar a les Bordes del mateix nom.
Aquí ja comença camí pròpietament de muntanya, hem pujat 50 metres de desnivell i és bastant senzill i sense gaire desnivell mentre passa pels voltants de la Canal de les Flàmies, poc a poc, guanyant curs al Riu de la Vall del Riu.
Una vegada ja tocant el riu trobarem una desviació per seguir recte i una altra , que és la que prendrem, per girar a mà dreta passant un pont, creuant el riu.

Des d'aquest moment el camí s'endureix i més amb neu nova sense trepitjar, doncs el pendent sovint és pronunciat. Trobarem, prop dels 1.885, i prop des 1.942 metres d'alçada dues construccion en runes, per arribar posteriorment a una construcció ja més gran i ben conservada, cap als 2.075 m d'alçada. Des d'aquí, seguirem costa amunt en diagonal fins assolir els 2.200 metres on passarem per un petit turonet i veure el refugi després d'una petita pendent de baixada.

De tornada, farem un petit tros de camí endarrere fins trobar una senyalització i des d'on prendrem el Camí dels Plans que, passant pel Planell del serrat del Tronc, ens durà cap als Plans de Ransol i cap a Ransol on hem deixat l'altre cotxe. Aquest últim tros ja és per carretera per poder estirar un pèl les cames.