collet Montaup Casamanya Sud

December 22, 2014
December 2014

near Canillo, Canillo (Andorra)

Pujada hivernal al Casamanya Sud des el Collet de Montaup
El Casamanya o Cassamanya es una muntanya discreta de aproximadament 2740 metres d'alçaria situada al bell mig d'Andorra i des on es pot veure quasi tot el Principat. A l'estiu es puja fàcilment des el coll d'Ordino, a la carretera que comunica Ordino amb Canillo, però a l'hivern la carretera resta tancada des Ordino i de Canillo només la netegen fins el collet Montaup.
La setmana passada va ploure i ventar, per la qual cosa hi ha poca neu en cotes baixes.
Deixem el cotxe al collet i anem un tros per la carrtera fins que ja tenim a la vista la carena que ve des el coll Ordino. Anem preparats per tot, amb raquetes i grampons. Enfilem els prats i pugem quasi al recte a la carena per agafar el cami. Ja veiem Ordino, la Massana a l'altra banda. Des aqui es una pujada sostinguda amb alguns trossos molt pendents. Estem de sort perque hi ha poca neu i el terra no es glaçat, fins i tot fa calor.
Arribem bé al cim, sense raquetes ni grampons. Les vistes des dalt son esplèndides.
La califico de moderada el dia d'avui, però pot ser difícil si hi ha molta neu o es gelada, primer perque l'aproximació será de més lluny i també perque hi ha pendents forts que precisaran grampons.

collet de Montaup

A l'estiu la pujada al Casamanya es per la carena des el coll d'Ordino. A l'hivern, des que es obert el túnel de les dos Valires, quedat tancat l'accès des Ordino. Només es pot arribar des de Canillo fins al collet de Montaup, on hi ha un mirador amb un curiós monument.