Coll de la Marrana

December 30, 2013
December 2013

•   4.8 2 Reviews

near Setcases, Catalunya (España)

Aquesta ruta és una bona passejada per Vallter amb raquetes de neu.

Comencem la ruta a l'estació d'esquí Vallter2000, on podem llogar el material si no el tenim. Sortim de l’estació per l’aparcament i la carretera d’accés en direcció al camí (GR) que ens portarà cap al refugi de Vallter.

En l’inici del camí ens posem les raquetes i ja podem gaudir de la neu en aquests paratges tant fantàstics.

Després de fer una bona pujada arribem al Refugi de Vallter, on podem fer una paradeta per ajustar-nos el material i agafar forces per continuar. Seguim el camí (GR) seguin les marques del grampons, raquetes i esquis que hi ha per tot arreu. Tot seguit arribem a sota el Coll de la Marrana. Aquí podem gaudir de la immensitat de la Vall, on podem veure les pistes d’esquí, per la banda del Xalet de les Marmotes, i els pics més important que envolten la vall, Bastiments, Bacivers, Ombriaga, la Dona, i per descomptats els Gra de Fajol (petit i gran) que els portem tot el camí al costat esquerra.

Un cop contemplat la Vall, que ens ha servit per recuperar una mica de forces, ens decidim a pujar el Coll de la Marrana. Aquí si que s’hi ha de posar tot i més, és el punt més complicat de la ruta, tant per pujar com per baixar. La pendent és molt forta, i en funció de l’estat de la neu es pot complicar una mica.

A dalt, amb el bon dia que ens ha fet, ha estat com un regal per la vista. El majestuós Bastiments, el magnífic Pic de l’infern, el Nou fonts, la vall de Coma de Vaca, la Vall d’Ull de Ter, els Gra de Fagol, el Pic de la Dona, el Costabona, el Canigó, etc....i els que hem deixo. És a dir, hem pogut gaudir de tot el que es pot veure des de aquest magnífic mirador.

La tornada l’hem fet per la banda de les pistes d’esquí, intentant seguir el camí que baixa cap a l’estació de Vallter2000, pel costat dels remuntadors. Hi ha alguna pendent una mica forta, però es fa be amb una mica de cura, sobretot en els moments que s’ha de creuar les pistes.

En resum, una bona excursió per la neu amb un molt bon dia d’hivern.

Coll de la Marrana

PictographMountain hut Altitude 0 ft

Refugi Vallter

PictographRuins Altitude 0 ft

Ruines Refugi Vell

• GFC.cat Dec 30, 2013

Perfecte per perfeccionar la practica de les raquetes.

• MarcCAT Feb 8, 2014

Si puc la faré algun dia, veig que es pot fer be.