Col de Jau Tuc Dormidor (Pic Dourmidou) 100 cims

Photo ofCol de Jau Tuc Dormidor (Pic Dourmidou) 100 cims Photo ofCol de Jau Tuc Dormidor (Pic Dourmidou) 100 cims Photo ofCol de Jau Tuc Dormidor (Pic Dourmidou) 100 cims

April 3, 2018
April 2018

near Counozouls, Occitanie (France)

01-ABR-18

El Tuc Dormidor o Pic Dourmidou es un “100 cims” de la FEEC que queda amagat al nord de la comarca del Conflent dins del Parc natural Régional des Pyrenées Catalanes. Nosaltres el varem fer amb raquetes a la primavera i, malgrat la seva poca alçària (1843 metres), ens les varem possar a la baixada.

Situació
Cal anar a Prades (Prada de Conflent), pasar pels Banys de Molitg , travessar el poble de Mosset i seguint la D14 aparcar a Col de Jau. Una carretera estreta ,amb una mica de neu.

Ruta
Des del Col de Jau cal seguir sempre una tanca que va en direcció nord., al principi en forta pujada. Trepitgem la neu que va caure ahir. No hi ha gruix doncs es molt exposat al vent (avui també en fa) . El camí s’aplana fins al mateix cim del Tuc Dormidor, marcat amb una fita en una intersecció de tanques de ramat.

Fa un dia clar i tenim molt bona vista. Destaca al sud-oest el Roc de Madres, mes enllà els pics costen de coneixer; deu ser el massis Carlit amb els Perics. El Canigó ens queda al sud-est i el mar a llevant.

Per baixar, seguim ara una altra tanca direcció est fins que queda colgada de neu i ens posem les raquetes. El nostre track ens duia al Pla de Llevat, pero es massa vertical i anem cap a la dreta buscant menys pendent. Al final baixem pel Clot d’Espagne, un barranc colgat de neu. Sota nostre hi ha un rierol i te algún tros força pendent. Es el tros mes aventurer.

Enllaçem amb la pista que rodeja el Tuc Dormidor per la vessant sud , pràcticament plana fins tornar al Coll de Jau.

Conclusió
Una excursió molt bonica, de dificultat moderada amb esplèndides vistes, apta pels que tinguin costum de raquetes i/o grampons.
La baixada també es podia haver fet amb seguretat clavant grampons, però ens hauriem enfonsat mes.